مکس بورس آشنایی با شمع ھای ژاپنی و الگو ھای آن در تحلیل تکنیکال - مکس بورس

آموزش الگوهای شمعی ژاپنی

این نوع نمودار در میانه سال ۱۶۵۰ ميلادی توسط برنج کاران ژاپنی برای پيش بينی قيمت برنج مورد استفاده قرار می گرفت .یک معامله گر معروف به نام هوم ما در یافت قيمت ها در بسياری از مواقع تحت تاثير احساسات معامله گران تغيير می کنند از این رو در معاملات خود نمودار شمعی را مورد استفاده قرار می داد چرا که این نمودار به نحوی نشان دهنده احساسات بازار است. نمودارهای شمعی در سال ۱۹۹۰ مورد توجه آقای استيو نيسون قرار گرفت و توسط او به غربی ها معرفی گردید.در نمودار خطی تفاوتی در مناطق مختلف نمودار را شاهد نيستيم چرا که فقط قيمت بسته شدن در این نمودار مطرح است و در نمودار ميله ای که قيمت های متفاوت ازجمله بازو بسته شدن قيمت در بازه زمانی مورد نظر نشان داده ميشود تشخيص این اطلاعات به راحتی نيست .اما در نمودار شمعی گویی این اطلاعات بصورت برجسته از نمودار جدا شده و در ذهن معامله گر نقش می بندد .

آموزش الگوهای شمعی ژاپنی

قبل از معرفی الگوها سه نکته اساسی در استفاده از الگوهای شمعی حائز اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرند.
۱- تشکیل الگوها تنها زمانی مورد توجه قرار می گیرند که تغییرات قیمت دارای روند باشد. در صورت  عدم وجود روند صعودی یا نزولی(ساید وی بودن نمودار قیمتی) اهمیت و جهت گیری برای استفاده از الگوهای کندل استیک برگشتی یا ادامه دهنده وجود ندارد.

۲- الگوهای کندل استیک بازگشتی تنها زمانی در داخل روند علامت بازگشت روند را اعلام می کنند که این الگوها همزمان با ابزاری دیگر برای بازگشت روند همراه باشد. تحلیل گران تکنیکال عموما هنگامی به الگو های کندل استیک بازگشتی اهمیت می دهند که در محدوده حمایت و یا مقاومت خاصی تشکیل شوند.

۳- الگوهای شمعی با وجود اینکه در اغلب موارد نقاط ورود درستی را نشان می دهند اما نمی توان برای خروج حتما منتظر تشکیل الگوی بازگشتی دیگری ماند و باید در اینجا نیز ابزارهای دیگر تکنیکال برای خروج استفاده کرد.

با این مقدمه و برای تکمیل مجموعه pdf های آموزشی بورس اینبار بهالگوهای کندل استیک (شمعی ژاپنی) میپردازیم. برای خدمت رسانی بهتر دو فایل متفاوت در زیر این مطلب برای شما قرارا داده شده است.همچنین برای رعایت  مالکیت فکری نام تهیه کنندگان آن درون فایل ها موجود است .مجموعه pdf های آموزشی بورس را میتوانید از کتابخانه مجازی بورس در بخش آموزش وبسایت پرشین بورس دانلود فرمایید.برای دانلود pdf بر لینک زیرکلیک فرمایید.

فایل شماره یک                                                                         persianboursecandlest

فایل شماره دوم                                                                            persianbourse.com

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 326 views بار دسته بندی : آموزش بورس تاريخ : 11 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها