مکس بورس برآورد تحلیل‌گران بورسی از حباب کوچک‌تر‌ها (بخش پنجم) - مکس بورس

سهام شرکت‌های کوچک‌تر بازار در ماه‌های اخیر بیشترین توجه معامله‌گران را به خود جلب کردند. در هفته‌های اخیر نمادها از گروه‌ غذایی، سیمانی و کانی غیرفلزی در میان نمادهای با بیشترین بازدهی قرار داشته‌اند. در روزهای اخیر نیز سیمانی‌ها بیشترین هجمه نقدینگی را میزبانی می‌کنند و عمده نمادهای این گروه با صف خرید همراه هستند و این در حالی است که ریسک افزایش هزینه انرژی بیش از دیگر گروه‌ها این صنعت را تهدید می‌کند. در این گزارش برآورد ۶۳ گروه تحلیلی از سودآوری سیمانی‌ها، تولیدکنندگان محفظه‌های شیشه‌‌ای، لاستیک‌سازان و همچنین برخی از نمادهای قندی، غذایی، تولیدکنندگان شوینده‌ها و پخش کالاهای اساسی آورده شده است.

دنیای بورس: برخی از نمادهایی که در جدول زیر آورده شده تا حدی رشد قیمت را تجربه کرده‌اند که نسبت قیمت به درآمد آن‌ها بعضا به اعداد عجیب ۷۷ رسیده است. در این میان ریسک پیشبینی سودآوری نیز بسیار بالاست که از پراکندگی قابل توجه پیشبینی تحلیل‌گران خبر می‌دهد. در حالی‌که کمتر از یک ماه تا انتشار عملکرد تابستان فرصت باقی است نمی‌توان بدون توجه به عامل بنیادی قوی مانند سودآوری به معامله سهام این شرکت‌ها پرداخت.

* گزارش سود مورد اجماع تحلیلگران برآیند نظرات کارشناسی صندوق‌های بزرگ سرمایه‌گذاری، شرکت‌های سبدگردانی، کارگزاری‌ها و گروه‌های تحلیلی را ارائه می‌کند که به همت مدیریت سرمایه کیان جمع‌آوری و منتشر شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 300 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 31 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.