مکس بورس تحلیل بورس امروز | انتظارات روز آخر - مکس بورس

درحالی شاخص بورس کانال ۱٫۵ میلیون واحدی را از دست داد که در بازارهای موازی قیمت ها با نوسان اندکی روبه‌رو بود.

دنیای بورس | بازار امروز با حجم سنگین عرضه‌ها کار خود را آغاز کرد و در یک ساعت ابتدایی با افت ۲۰ هزار واحدی، کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد را از دست داد. اغلب نمادهای شاخص‌ساز همانند «فارس»، «شستا»، «کگل»، «شپنا» و «تاپیکو» یا به صف فروش رسیدند یا در محدوده ۳ تا ۴ درصد منفی معامله شدند.

در شرایطی که همه انتظار یک بازار یک دست قرمزپوش را داشتند، بازگشایی «فملی» معادلات را بر هم زد. صنایع ملی مس با رشد ۱۲٫۵ درصدی بازگشایی شد اما برخلاف انتظارها و در زمان حراج پیوسته تا نزدیکی های صف خرید هم پیش رفت.

در نهایت «فملی» به تنهایی تاثیر مثبت ۱۰ هزار واحدی بر شاخص‌کل داشت و به این ترتیب شدماسنج بازار دوباره به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد وارد شد. بازگشایی «فملی» جو روانی بازار را هم بهبود بخشید و اغلب نمادها دوباره به تعادل رسیدند. در نهایت شاخص کل در شرایطی حدود ۰٫۳۷ درصد افت را تجربه کرد که شاخص‌هم‌وزن رشد ۰٫۳۷ درصدی را به ثبت رساند. ارزش معاملات خرد در بازار امروز به بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران حقیقی نیز به ۱۹۰ میلیارد تومان نقدینگی به بازار تزریق کردند و در این میان بیشترین میزان نقدینگی حقیقی‌ها در نماد «فملی» بود. در مقابل حقوقی‌ها از نمادهای «خودرو»، «فولاد» و «ووغدیر» بیشترین استقبال را داشتند.

طبق آن چه انتظار میرفت، صنایع ملی مس بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و در سمت مقابل حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم در هر یک از  سه نماد «خودرو»، «وبصادر» و «وتجارت» دادوستد شد تا به ترتیب حائز بیشترین حجم معاملات در بازار امروز باشند.

اگرچه شاخص‌کل دوباره توانست از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد عبور کند، اما روند عرضه و تقاضاها و حجم معاملات نشان میدهد در این محدوده بازار روند قطعی نداشته و سهامداران در حال محک زدن شرایط هستند.  از سوی دیگر  فشار فروش جهت تامین نقدینگی برای خرید «وکبهمن» در روز جاری و «بوعلی» در روز چهارشنبه، بر حجم عرضه‌ها افزوده است.

بازار ارز امروز نوسان خاصی نداشت و نرخ دلار در بازار متشکل ارزی و بازار آزاد در کانال ۲۵ هزار تومان قرار داشت اما با افزایش قیمت اونس در بازار جهانی، قیمت هر قطعه سکه در بازار داخلی به مرز ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 229 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 15 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.