مکس بورس تحلیل بورس امروز | دورنمای هفته بعد - مکس بورس

شاخص بورس اگرچه امروز تا ۲۴ هزار واحد افت کرد اما نزدیک نصف از این افت در پایان دادوتسدها جبران شد تا برای هفته بعد برخی همچنان نسبت به بهبود وضعیت امیدوار بمانند.

دنیای بورس | شاخص کل بورس امروز نیز ۱۳ هزار واحد دیگر افت داشت تا به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی بازگشته باشد. این در شرایطی است که تا میانه های بازار افت شاخص کل تا مرز ۲۴ هزار واحد نیز رسید اما با بهبود شرایط معاملات در برخی نمادهای تاثیرگذار و به صف خرید رسیدن برخی لیدرها، از افت شاخص کل کاسته شد. با این حال نمی توان از انتهای روند نزولی شاخص صحبت کرد اما می توان کاهش فشار فروش و تمایل حقیقی‌ها به خرید در این قیمت های جذاب را به روشنی مشاهده کرد.

نکته قابل تامل در جریان معاملات امروز، عدم اعلام نرخ ارز توسط صرافی بانک ملی بود و این مسئله باعث شد گمانه زنی های متعددی درباره قیمت ارز و روند آن پس از انتخابات آمریکا مطرح شود. با این حال در بازار آزاد نرخ ارز در اوایل کانال ۲۸ هزار تومان قرار داشت و مظنه ها در بازار طلا نیز کاهشی بود. همانند روز گذشته «خودرو» امروز توانست رکورددار بیشترین حجم معامله باشد به گونه ای که با داوستد بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم، اختلاف قابل توجهی با نمادهای بانکی داشت که پس از آن قرار داشتند. از حدود ساعت ۱۰ با افزایش تقاضا برای سهام ایران خودرو، این شرکت به صف خرید رسید و صف آن نیز تا پایان بازار پابرجا بود. همین صف خرید به بهبود جو روانی حاکم بر بازار کمک قابل توجهی داشت. «دارا یکم» هم بار دیگر بیشترین ارزش معاملات در بورس را به ثبت رساند.

در پایان معاملات امروز حدود ۳۰۰ نماد با صف فروش به کار خود پایان دادند که نسبت به روزهای گذشته، کاهش قابل توجهی داشته است و در سوی مقابل، حدود ۸۰ نماد نیز تا پایان بازار به صف خرید رسیدند. ارزش معاملات خرد امروز نیز به حدود ۶۸۰۰ میلیارد تومان رسید.در گروه فلزات اساسی شرایط معاملات بهبود داشت به گونه ای که «فولاد» و «فملی» از صف فروش ابتدای بازار به محدوده ۳ درصد مثبت در پایان بازار رسیدند و «ذوب» نیز در پایان بازار صف خرید ۳۰ میلیون سهمی داشت. اما وضعیت در گروه پالایشی همچنان مساعد نیست و همانند روزهای گذشته در کف قیمتی خود در حال معامله هستند. در این شرایط نمی توان انتظار داشت بازگشایی «پالایش» با استقبال سهامداران همراه باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 172 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 19 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.