مکس بورس تحلیل بورس امروز | شاخص در سرازیری - مکس بورس

امروز شاخص دوباره با افت محسوسی مواجه شد و خود را به کف کانال ۱٫۳ میلیون واحد رساند تا در روز پایانی هفته هم دوباره با افت به کانال ۱٫۲ میلیون رود.

دنیای بورس | شاخص کل امروز نیز با افت سنگین دیگری به کف کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رسید و با وجود اخبار مثبتی که منتشر می شود، همچنان با اوج عرضه‌ها مواجه است. امروز محمودرضا معتمد عضو هیات مدیره سازمان بورس از دو مصوبه جدید در این سازمان خبر داد.  یکی از این مصوبه ها تغییر سقف مجاز خرید صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت با ۳۳ درصد افزایش از ۱۵ به ۲۰ درصد است و این در حالی است که در ابتدای مرداد، حداکثر سقف مجاز این صندوق برای خرید سهام، ۵ درصد تعیین شده بود.

همچنین درصد اعتبار مجاز مشتریان کارگزاری با ۵۰ درصد افزایش از ۲۰ به ۳۰ درصد افزایش یافت. اگر این دو تصمیم به مرحله اجرا برسد می تواند نقدینگی جدید به بازار تزریق کرده  و به بهبود سفارش ها در سمت تقاضا منجر شود.

از سوی دیگر شورای رقابت طی نامه ای به وزیر صنعت از این گفت که شرکت های خودروسازی می توانند تا سقف تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی قیمت محصولات خود را افزایش دهند. بعد از این موضوع بود که سایپا از دریافت مجوز افزایش ۲۵ درصدی قیمت محصولات شامل تیبا صندوق دار، تیبا هاچ بک، ساینا و کوئیک بر اساس نامه شورای رقابت خبر داد و در همان دقایق ابتدایی بازار با توجه با افشای اطلاعات با اهمیت نوع الف، معاملاتش متوقف شد.

با دادوستد بیش از یک میلیارد و ۴۴۱ میلیون سهم از نماد «خودرو»، ایران خودرو بار دیگر عنوان بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد «وبصادر» و «وبملت» از گروه بانکی ها که در دقایق پایانی صف فروششان جمع شد قرار دارند.

در شرایطی که بیش از ۹۴ درصد خریدها روی نماد «خودرو» توسط حقیقی ها انجام شد ولی در بانکی ها حقوقی‌ها حضور فعالی داشتند و سهم بیشتری از خریدها توسط این گروه از سرمایه گذاران انجام شد. در سوی دیگر نیز همانند روزهای گذشته «دارایکم» بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساند و این در حالی است که تقریبا تمام خرید و فروش ها از سوی حقیقی‌ها انجام شد.

با توجه به پایداری حجم سنگین فروش ها و با وجود اینکه امروز نیز در دقایق پایانی صف فروش برخی نمادها در گروه بانکی و فلزات اساسی جمع شد اما انتظار می رود در معاملات فردا نماگر بازار به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد وارد شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 268 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 20 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.