مکس بورس تزلزل شاخص دلار در آستانه نشست"فد" - مکس بورس

در آستانه برگزاری نشست دو روزه فدرال رزور ،شاخص دلار ایالات متحده در صبح امروز به محدوده منفی خزید اما این ارز توانست به لطف رشد بازده اسناد خزانه به بالاترین سطح در برابر ین در هشت هفته اخیر برسد.

روز جاری نشست دو روزه بانک مرکزی ایالات متحده برگزار می شود  و بسیاری از فعالان بازار ارز چشم به تحولات این نشست دوخته اند. بسیاری منتظرند تا به تبع گزارش بهتر از انتظار شاخص قیمت مصرف کننده که در هفته گذشته منتشر شد، سرنخ هایی از احتمال رشد بیش از پیش نرخ بهره از سوی این نهاد در سال جاری دریافت کنند. در عین حال موضع گیری اعضای فدرال رزرو در زمینه کاهش حجم دارایی های این نهاد نیز در تصمیمات سرمایه گذاران تاثیرگذار خواهد بود.

اما از آنجا که در جلسات اخیر بانک مرکزی آمریکا عموما برای معامله گرانی که تمرکز اصلی خود را بر روی رشد دلار قرار داده اند نتایجی مطلب حاصل نشده است، فضای محافظه کارانه ای بر معاملات امروز حاکم شده و برخی از فعالان ترجیح داده ند با بستن موقعیت های معاملاتی پیش از انتشار اخبار مرتبط با این نشست، از نوسانات امروز و فردا در امان بمانند. همین امر نیز به تضعیف دلار در برابر یور و پوند منجر شده است.

در این میان به تبع رشد بیش از پیش بازده اسناد خزانه آمریکا در شب گذشته، دلار توانست به روند صعودی خود در برابر ین در صبح امروز ادامه دهد و به بالاترین سطح در هشت هفته اخیر برسد.

بدین ترتیب شاخص دلار ایالات متحده هم اکنون با افتی ۰/۱ درصدی در سطح ۹۱/۹۴ واحد قرار گرفته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 161 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.