مکس بورس تضعیف بیش از پیش قیمت فلزات‌پایه - مکس بورس

فلزات پایه امروز نیز به تبع بهبود نسبی شاخص دلار  و همچنین ادامه روند شناسایی سود از سوی سرمایه گذاران زیر فشار قرار گرفتند و در این میان تنها آلومینیوم توانست در محدوده مثبت معامله شود.

شب گذشته به‌ لطف انتشار گزارش امیدوارکننده شاخص مدیران خرید محاسبه شده از سوی انستیتوی مدیرت عرضه ایالات متحده شاخص دلار در مسیر رشد قرار گرفت و بار دیگر از مرز ۹۳ واحد عبور کرد. امیدواری نسبت نتایج گزارش بازار کار آمریکا نیز که قرار است در روز جمعه منتشر شود منجر به ایجاد حمایت نسبی از دلار شده است.

در این میان کماکان روند شناسایی سود پس از رشد اخیر قیمت فلزات در بازار ادامه داشته و همین امر نیز فشار نسبتا ملموسی را بر قیمت ها وارد گرده است. حجم معاملات در روز چهارشنبه تقریبا به روال روزهای گذشته بوده اما نوسان قیمت کمی شدید تر شده است.در برهه کنونی به نظر می رسد در صورت عدم تغییر اساسی در شرایط بنیادی بازار فلزات نمیتوان انتظار از سرگیری روند رو به رشد اخیر قیمت فلزات را داشته باشیم .

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی ۰/۵ درصدی در سطح ۶۳۱۶ دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی ۰/۴ درصدی در سطح ۱۹۱۶ دلار معامله می‌شود. سرب با افتی ۰/۵ در سطح ۲۳۲۵ دلار قرار گرفته و روی ۰/۷ درصد ارزان شده و در سطح ۲۷۶۲ دلار گزارش می‌شود. 

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس ۰/۷ درصد افت کرده و روی کاهش قیمتی به همین میزان را پشت سرگذاشته است. همچنین سرب میزان اندکی ارزان شده و در این میان آلومینیوم افزایش قیمتی ۰/۸ درصدی را به ثبت رسانده است.

 

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 151 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.