مکس بورس تغییرات رادیکال در راه بازارهای جهانی - مکس بورس

با انتشار اخبار رسمی در زمینه آزمایش بمب هیروژنی از سوی کره شمالی در روز جاری، باید منتظر تغییراتی رادیکال پس از بازگشاDی بازارهای جهانی به ویژه بازار ارز و فلزات قیمتی در روز دوشنبه بود.

صبح امروز کره شمالی در بیانیه‌ای رسمی که از طریق تلوزیون دولتی این کشور منتشر شد اعلام کرد که به دستور رهبر این کشور بمبی هیدورژی را با موفقیت کامل آزمایش کرده است. این بمب قابلیت نصب روی موشک بالستیکی جدیدی را دارد که اخیرا از سوی کره شمالی ازمایش شده است.

پس از این رویداد ژاپن و کره شمالی نیز وقوع زمین لرزه‌ای غیر طبیعی را در نزدیکی محل آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی تایید کردند.

در این وضعیت اتتظار می رود که به علت بالا گرفتن تنش ها در شبه جزیره کره و افزایش ریسک‌های ژئوپولیتیکی در این منطقه، با بازگشایی بازارها در روز دوشنبه شاهد رونق معاملات بر روی دارایی های امنی مانند طلا ، ین ژاپن و فرانک سوییس باشیم. در مقابل شاخص دلار در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت.

افت شاخص دلار می تواند تا حدی به تحریک تقاضا در بازارهای کالایی مانند بازار فلزات پایه منجر شود اما این نکته را باید مد نظر قرار داد که در شرایط افزایش تنش های ژئوپولیتیکی معمولا بخشی از سرمایه ها از بازارهای کالایی خارج شده و به سوی دارایی های امن حرکت خواهند کرد و همین امر نیز می تواند منجر به تزلزل معاملات فلزات شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 87 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.