مکس بورس توصیه های مهم به بورس بازان | لطفا بخوانید - مکس بورس

توصیه های مهم به بورس بازان | لطفا بخوانید

۱۵:۱۶ – ۱۴۰۰/۰۱/۲۱

توصیه های مهم اولین مدیرعامل بورس برای روزهای پرتلاطم بازار چیست.

به گزارش «مکس بورس» به نقل از همفکران، على رحمانى، نخستين مدير عامل بورس تهران روند معاملات بورس را مورد بررسى قرار داد و ضمن توضیح دلایل تردید سرمایه گذاران ، توصیه هایی به این گروه و بازارگردان ها داشت.

وی با تاکید بر ایجاد مکانیزم هایی برای کاهش نوسان در بازار گفت: وقتی بازار با نوسان همراه مي شود و روند الاكلنگي به خود مي گيرد بايد مكانيزم هايي براي كاهش تلاطم هاى ايجاد شده طراحي و اجراى آن در دستور كار قرار گيرد.

وى به عوامل تاثيرگذار در كاهش نوسان معاملات بورس تاكيد كرد و اظهار داشت: افزايش حجم سهام شناور يكي از اقدام هايي است كه مي توان در اين زمينه انجام داد، بايد در بازار ميزان سهام به اندازه كافي براي معامله وجود داشته باشد تا از اين طريق از ايجاد صف هاى خريد و فروش طولانى در بازار جلوگيرى شود.
رحمانى به ديگر عوامل تاثيرگذار در بهبود روند معاملات بورس اشاره كرد و افزود: مساله بازارگردانى از ديگر مسايلى است كه مى توان براى ايجاد تعادل در بازار سهام در دستور كار قرار داد، بازارگردان ها بايد با منابع كافي به تثبيت بازار سرمايه كمك كنند و به هيچ عنوان تحت تاثير جو بازار تصميمات هيجانى نگيرند.

اين كارشناس بازار سرمايه افزود: بازارگردان ها باید بر مبنای شرایط بازار و میزان عرضه و تقاضا ، معاملات خود را برنامه ریزی شده انجام دهند تا روال طبیعی بازار بهم نخورد.

وى در توصیه به سهامداران برای تصمیم گیری های صحیح در بازار گفت: سرمايه گذاران داراى محاسبات خاصى براي سرمايه گذاري هاى خود هستند و تصميماتى را براى نقدينگى هاى خود اتخاذ مى كنند اما در اين ميان ممكن است تحت تاثير برخي از اخبار به صورت هيجاني اقدام به سرمايه گذاري در بازار كنند كه اين موضوع به شدت سرمايه هاى اين افراد را تحت تاثير قرار مى دهد و باعث متضرر شدن آنها خواهد شد.
رحمانى با بيان اينكه روند بازار سرمايه تحت تاثير شرايط حاكم در كشور است، گفت: اكنون بازار سرمايه در انتظار مشخص شدن مسايلى مانند روابط خارجي ايران با ديگر كشورها و احتمال كاهش تحريم ها است، همچنين در كنار آن مسايلى مانند رويكرد مجلس و دولت در بازار و تصميماتي كه قرار است گرفته شود بر روند بازار تاثيرگذار خواهد بود.

وى به پيشنهاد بازگشت EPS شركت ها به صورت هاى مالى اشاره كرد و گفت: در صورت انتشار پيش بيني EPS شركت ها، شاهد ايجاد محيط شفاف ترى از اطلاعات شركت ها خواهيم بود كه مي تواند باعث ايجاد نقطه حمايت خوبي در بازار شود، بنابراين بهتر است اين اقدام با توجه به وضع حاكم در بازار در دستور كار قرار گيرد.همفکران

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 276 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.