مکس بورس «خاهن» و قراردادهای جذاب - مکس بورس

مجمع شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران با حضور بیش از ۸۵ درصد از سهامداران در محل هتل اسپیناس پالاس برگزار شد. مهمترین رویداد مطرح شده، بحث انعقاد قرادادهای جدید با شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی بود. نزدیکترین این قراردادها مربوط به میل‌لنگ، ایدم و موتورسازان است که می‌تواند تاثیر مناسبی بر فعالیت این شرکت داشته باشد. عملکرد مناسب سه ماهه شرکت در سال جاری از موارد مطرح‌شده در این مجمع بود.

جلال حیرت‌انگیز، مدیرعامل شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران؛ با اشاره به این موضوع که جزئیات قرارداد ایدم تا ۱۰-۱۵ روز آتی در سامانه کدال شفاف خواهد شد گفت: جزئیات قرارداد میل‌لنگ نیز که قرار است با شرکت ایران خودرو دیزل منعقد شود، تا پایان مردادماه قطعی خواهد شد و در این میان شرکت ایران خودرو دیزل ۱۰ هزار ساعت تست میل‌لنگ برای انعقاد قرارداد لازم دارد. در همین زمینه تولید میل‌لنگ آغاز شده‌است. لازم به ذکر است براساس گفته مدیرعامل، تاثیر قراردادهای فوق در پیش‌بینی سود هر سهم سال ۹۶ «خاهن» ملاحظه نگردیده‌است. حجم این قرارداد براساس مقررات از طریق سامانه اطلاع رسانی ناشران برای سهامداران روشن خواهد شد.

وی در ادامه افزود: شرکت چرخشگر دو هفته گذشته، برای انعقاد قرارداد جدید مذاکرات خود را با ما آغاز کرده‌است که این قرارداد نیز در آینده‌ای نه چندان دور منعقد خواهد شد.

حیرت انگیز گفت: بحث حمایت از تولید داخل که از سوی مقام معظم رهبری از نیمه دوم سال گذشته مطرح شده‌بود، با تاکید در بیانات ایشان در سخنرانی ابتدای سال و شروع به کار کارگروه‌های اقتصادی در زمینه پایش شرکت‌های درگیر با این موضوع؛ رنگ و بوی عملیاتی و جدی به خود گرفته است و در همین راستا و در زمینه قطعات، شرکت‌ها برای اجازه واردات می‌بایست ابتدا گواهی عدم تولید داخل بیاورند که این رویداد فضا را برای کسب و کار تولیدکنندگان داخل بسیار مناسب کرده‌است.

شرکت نیز با توجه به نیاز تولیدکنندگان داخل به قطعات تولیدی، اقدام به واردات ۸ دستگاه پرس جدید کرده‌است که در حال حاضر تنها ۳ دستگاه پرس نصب شده‌اند و بقیه آنها تا پایان سال نصب و راه‌اندازی می‌شوند. خاطرنشان می شود شرکت در حال حاضر پیش بینی تولید ۱۷ هزار تن قطعات آهنگری را براساس دستگاه های پرس نصب شده دیده است و در صورت نصب و راه اندازی هرچه سریع تر بقیه دستگاه ها، قابلیت افزایش میزان تولید را خواهیم داشت.

پروژه مشترک با شریک ایتالیایی

پیام باویلی تبریزی به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره گفت: عقد قرارداد مشترک سه جانبه بصورت جوینت ونچر در زمینه تولید قالب‌های دایکاست با ایران‌خودرو و تکنومد ایتالیا به مدت ۲۴ ماهه منعقد کرده‌ایم که در این مدت ۸۰ درصد کار توسط شرکت آهنگری انجام خواهد شد با ۲۰ درصد نظارت شرکت ایتالیایی که بعد از این مدت، شرکت آهنگری می‌تواند قالب‌های ساخته شده در داخل را با برند شرکت ایتالیایی تولید و به فروش برساند. از نظر سخت افزاری شرکت تاییدیه‌های لازم را اخذ کرده‌است و برای تاییدیه‌های نرم‌افزاری نیاز به دو سال زمان ذکر شده‌است. مزیت این پروژه بی‌نیاز شدن تولیدات داخل از واردات قالب‌های دایکاست است.

باویلی در ادامه گفت: دیروز نمره قبولی فرج کاری محصولات پژو در داخل را از این شرکت دریافت کرده ایم و براساس سیاست های این شرکت، به عنوان نماینده انحصاری فرج کاری پژو برای محصول جدید این شرکت در ایران شناخته خواهیم شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 153 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.