مکس بورس خبر مهم: پیام ارسالی از دولت به بورس - مکس بورس

در پیام اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور درباره بورس به معاون اقتصادی رئیس جمهور توصیه شده که علامت منفی درباره بورس داده نشود.

به گزارش «دنیای بورس»، یک پیام محرمانه درباره بورس به تازگی منتشر شده که در دولت خواسته شده پیام منفی درباره بورس داده نشود.

اسحاق جهانگیری دستور بازنگری و اصلاح شیوه‌نامه تنظیم بازار فولاد، موسوم به شیوه‌نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد را صادر کرد. وی در دستور خود خطاب به دکتر نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور نوشته است که به‌گونه‌ای در اصلاح شیوه‌نامه تنظیم بازار فولاد اقدام شود که «هیچ علامت منفی به بورس داده نشود.»

پیام مهمی که امروز در اواخر معاملات امروز منتشر شد و سیگنال مثبتی به بازار داد
دستور معاون اول رئیس جمهور برای بازنگری و اصلاح شیوه‌نامه تنظیم بازار فولاد

دستور معاون اول رئیس جمهور برای بازنگری و اصلاح شیوه‌نامه تنظیم بازار فولاد | جهانگیری: هیچ علامت منفی به بورس داده نشود

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دستور بازنگری و اصلاح شیوه‌نامه تنظیم بازار فولاد، موسوم به شیوه‌نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد را صادر کرد. وی در دستور خود خطاب به دکتر نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور نوشته است که به‌گونه‌ای در اصلاح شیوه‌نامه تنظیم بازار فولاد اقدام شود که «هیچ علامت منفی به بورس داده نشود».

دستور معاون اول رئیس جمهور برای بازنگری و اصلاح شیوه‌نامه تنظیم بازار فولاد، درپی نامه محمد شریعتمداری وزیر کار به اسحاق جهانگیری صورت گرفته است. وزیر کار در نامه خود نوشته است که با توجه به سهم ۱۵ درصدی صنعت فولاد در بازار سرمایه، شیوه‌نامه تنظیم بازار فولاد علاوه بر کاهش صادرات این صنعت، باعث آسیب جدی به سرمایه و اعتماد مردم و ناامنی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خواهد شد.

وزیر کار در درخواست خود برای بازنگری و اصلاح شیوه‌نامه تنظیم بازار گفته است که وزارت کار و شرکت‌های تابعه آن، سهم ۲۰ درصدی از معادن و صنایع فولادی کشور دارند و نظرات آن‌ها در تدوین شیوه‌نامه اخذ نشده است.

شریعتمداری در نامه خود درخواست کرده که شیوه نامه تنظیم بازار فولاد با هماهنگی وزارتخانه های صمت، کار و اقتصاد و مشارکت شرکت های بزرگ فولادی و تشکل های این زنجیره به گونه ای اصلاح شود که مشخص، شفاف، صریح و بدون امکان اعمال سلایق شخصی و غیرکارشناسی باشد و از ایجاد رانت توسط برخی افراد که مصداق واضح این موضوع هستند، جلوگیری گردد.

بعد از این نامه وزیر کار، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در نامه‌ای به محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور، در تاریخ ۴ بهمن، دستور بازنگری و اصلاح شیوه‌نامه عرضه و تقاضای زنجیره فولاد با تاکید بر حمایت از بورس را صادر کرده است./چیلان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 266 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 26 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.