مکس بورس خروج فلزات‌پایه از درصدهای منفی - مکس بورس

با آغاز به کار بازاهای کالایی در هفته جاری، فلزات پایه در ابتدا به تبع روند شناسایی سود زیر فشار قرار گرفته‌اند اما در ادمه با افت ارزش دلار رونق نسبی بر معاملات این بازار حاکم شد.

پس از رشد نسبتا مناسب قیمت فلزات پایه در هفته گذشته، بار دیگر روند شناسایی سود از سوی سرمایه‌گذاران بر بازار مسلط شد و همین امر نیز قیمت بیشتر محصولات معاملاتی را به محدوده منفی کشاند است.

در این میان افزایش احتمال محدودیت عرضه آلومینیوم چین در ماه‌های پیش رو منجر به رونق معاملات بر روی این محصول در روز دوشنبه شد. در اواخر هفته گذشته شایعاتی مبنی بر تصمیم شرکت Hongqiao برای حذف دو میلیون تن از ظرفیت تولید قدیمی این شرکت به بازارها رسید. انتشار این خبر از سوی فعالان بازار به عنوان نشانه‌ای از عزم جدی دولت چین در کاهش ظرفیت مازاد تولید آلومینیوم این کشور تلقی شده و همین امر نیز رونق معاملات این محصول را در پی داشته است.

در این میان تزلزل مجدد ارزش دلار در برابر ارزهای مطرح جهان از جو منفی حاکم بر بازار فلزات کاست  و در نهایت نیز منجر به ورود بسیاری از این محصولات به درصدهای مثبت شد . شاخص دلار در ساعات اخیر افتی ۰/۲ درصدی را پشت سرگذاشته است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشد ۰/۱۷ درصدی در سطح ۳۶۷۰ دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی به میزان ۱/۳ درصد در سطح ۱۹۲۵ دلار معامله می‌شود. سرب با افتی مختصر در سطح ۲۳۵۷ دلار قرار گرفته و روی ۰/۱۶ درصد گران شده و در سطح ۲۸۲۰ دلار گزارش می‌شود.  

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس به میزان ۰/۱ درصد افت کرده  و روی کاهش قیمتی ۰/۲ درصدی را پشت سرگذاشته است.  در مقابل  قیمت سرب ۱/۴ درصد بالا رفته و آلومینیوم نیز افزایش قیمتی ۲/۲ درصدی را به ثبت رسانده است.

 

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 130 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.