مکس بورس دو دلیل سبزپوشی « شبندر » - مکس بورس

بورس تهران در شرایطی معاملات آرامی را سپری می‌کند رشد قیمت برخی نمادهای بزرگ موجب افزایش شاخص کل شده است. در این میان، نماد «شبندر» یکی از سهام اثرگذار بر سبزپوشی نماگر بورس است. به نظر می‌رسد نگرانی از مقاومت مجدد سقف ۸۱ هزار و ۵۳۷ واحدی، معامله‌گران را بیش از پیش محتاط کرده است. در این میان، بازگشایی نمادهای پالایشی می‌تواند موجب شکست این سقف و افزایش ریسک‌پذیری بورس‌بازان شود.

در آخرین ساعات بازار روز گذشته پالایش نفت بندرعباس پس از ۲۱ روز بازگشایی شد. «شبندر» با اولین قیمت ۴۷۴ تومان معامله و با ۵٫۶ درصد افزایش، به قیمت ۴۷۵ تومان رسید. امروز نیز انتظار برای بازگشایی سایر نمادهای پالایشگاهی، جو مساعدی برای اقبال به این شرکت پالایشی فراهم کرده است.

با توجه به اینکه سایر نمادهای مشابه در شرف ارائه گزارشهای مربوط به صورتهای مالی هستند، امیدواری معامله‌گران به آینده این گروه و در نتیجه افزایش تقاضای «شبندر» را به همراه داشته است.

نکته جالب توجه دیگر درباره «شبندر»، حضور صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه زرین شهر در بین سهامداران عمده این شرکت است. سهام این شرکت در «شبندر» روز گذشته حدود ۳ میلیون سهم افزایش یافت. صندوق سرمایه‌گذاری زرین شهر به عنوان یکی از سهامداران عمده و مهم بازار سهام، یکی دیگر از نشانه‌های مثبت و حرکت بازار به سمت «شبندر» بود.

در نتیجه دو مورد یاد شده، امروز نیز شاهد اقبال معامله گران به سمت «شبندر» هستیم. به طوریکه این شرکت با حدودا ۲۵ واحد تاثیر مثبت، بعد از «فولاد» دومین نماد اثرگذار بر شاخص کل تا لحظه تنظیم این گزارش شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 213 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.