مکس بورس سوخت سرخ در بورس تهران - مکس بورس

روند رو به رشد قیمت فلزات پایه در بازارهای جهانی ادامه دارد و در این میان مس توانسته عملکردی کم نظیر را به نمایش بگذارد. به تبع این امر از روز گذشته نمادهای فلزی و معدنی در بورس تهران مورد اقبال بیش از پیش سرمایه‌گذاران قرار گرفتند و با توجه به وضعیت بازارهای جهانی، ادامه این روند دور از ذهن نیست.

تداوم مشکلات سمت عرضه فلزات پایه به ویژه مس در کنار روند رو به افول ارزش دلار ایالات متحده در هفته‌های اخیر از دلایل اصلی حمایت از قیمت‌ها بوده است. در این میان اعلام خبر تصمیم اداره سیاسی حزب حاکم چین برای اتخاذ سیاست‌های مالی فعال در نیمه پایانی سال جاری گمانه زنی‌ها برای افزایش مخارج از سوی دولت این کشور به منظور تحریک رشد اقتصادی را از روز گذشته افزایش داده و همین امر نیز به بهبود بیش از پیش چشم انداز فلزات و افزایش قیمت این محصوات دامن زد.

در برهه کنونی مس پیشتاز معاملات در بازار فلزات بوده و این محصول در معاملات لندن با رشدی ۱/۳ درصدی در سطح ۶۳۴۷ دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی ۰/۶ درصدی در سطح ۱۹۵۸ دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی ۰/۲ در سطح ۲۳۲۹ دلار قرار گرفته و قیمت روی ۰/۲ درصد رشد کرده و در سطح ۲۸۴۶ دلار گزارش می‌شود.

 بدن ترتیب انتظار برای ادامه روند روبه رشد شکل گرفته میان نمادهای معدنی و فلزی در بورس تهران در روز چهارشنبه چندان دور از ذهن نیست.  روز گذشته با بازگشایی نماد رمکت ملی صنایع مس ایران ، این نماد بشترین تاثیر مثبت  را بر شاخص کل بورس تهران گذاشت. حال با توجه به اینکه شرکت مذکور پیش‌بینی قیمت مس را در بودجه خود در سطح ۵۶۰۰ دلار برآورد کرده و در حال حاضر شاهد قیمت‌هایی بالاتر از شش هزار دلار در بازارهای جهانی هستیم، تداوم صعود ارزش سهام در  “فملی” معقول به نظر می‌رسد. بهبود معاملات دیگر فلزات نیز می‌تواند بخش فلزی و معدنی را تحریک کند. برای نمونه قیمت روی هم اکنون در سطوح ببیش از ۲۸۰۰ دلار در معاملات لندن قرار دارد و این در حالی زیر مجموع های “کروی” قیمت روی را در بودجه خود در سطح ۲۴۰۰ دلار  و نرخ تسعیر ارز را نیز به میزان ۲۷۰۰ توامان ارزیابی کرده است.

.

 

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 171 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.