مکس بورس قیمت طلا از 1340دلار فراتر رفت - مکس بورس

معاملات طلا در روز دوشنبه بار دیگر به تبع افزایش تنش ها در شبه جزیره کره رونق گرفت و قیمت این محصول توانست به لطف افزایش ملموس تقاضا برای دارایی های امن در بازارهای جهانی از مرز ۱۳۴۰ دلار عبور کند.

روز گذشته کره شمالی از انجام ششمین آزمایش هسته ای خود خبر داد و مقامات کشورهای بزرگ از جمله آمریکا به موضع گیری در این زمینه پرداختند به گونه ای که وزیر دفاع آمریکا پیونگ یانگ را به پاسخ نظامی کوبنده در صورت بروز هرگونه مشکل برای منافع این کشور و متحدانش تهدید کرد.

در پی این امر تقاضا برای داریی های امن از جمله طلا  افزایش یافت و همین امر نیز به صورت مستقیم منجر به افزایش قیمت این محصول منجر شد. در عین حال به تبع افزایش تنش در شبه جزیره کره شاخص دلار در سراشیبی قرار گرفت و  این رویداد به تحریک تقاضا در بازارهای کالایی برای استفاده کنندگان از ارزهای غیر دلاری منجر شد که طلا نیز در این میان بی نصیب نماند.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه دسامبر با قرارگیری در سطح ۱۳۴۰/۷ دلار رشد قیمتی بیش از ۱۰ دلار را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی قیمت ۱۱ دلار افزایش یافته و در سطح ۱۳۳۶/۸ دلار قرار گرفته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 238 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.