مکس بورس مهم برای برقی ها: نرخ جدید خرید برق از نیروگاه‌ها + جزییات - مکس بورس

با مصوبه وزیر نیرو، نرخ جدید خرید برق از نیروگاه‌ها در بازار عمده فروشی و بورس مشخص شد. به نظر میرسد این ابلاغ از هفته جاری اعمال میشود.

به گزارش «دنیای بورس»، سندیکای شرکت های تولیدکننده برق روز گذشته از جلسه همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با رییس هیات‌مدیره و دبیر این سندیکا خبر داد و اعلام کرد که در این جلسه معاون وزیر نیرو از ابلاغ نرخ جدید خرید برق از نیروگاه‌ها در هفته جاری خبر داده است.

طبق این گزارش، حائری در این جلسه اظهار داشت: نرخ پیشنهادی هیات تنظیم بازار برق پیش از این در جلسه‌ای با حضور گروهی ازمدیران ارشد وزارت نیرو از جمله معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و امور برنامه ریزی و امور اقتصادی، شرکت توانیر، شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و دبیر هیات تنظیم بازار برق بررسی و نتیجه نهایی خدمت وزیر نیرو ارسال شده است.

وی با بیان این مطلب قول داد که برای ابلاغ هر چه زودتر نرخ خرید برق پی‌گیری لازم را به عمل خواهد آورد. حائری با قاطعیت اعلام کرد که ابلاغ نرخ سقف بازار برق تا پایان هفته جاری و یا حداکثر در روزهای اول هفته آینده انجام خواهد شد.

نرخ سقف بازار از سال ۱۳۹۴ ثابت مانده است که ‌با پی‌گیری‌های جدی و مستمر هیات‌مدیره و دبیرخانه سندیکا تا حدودی اصلاح شده و بلافاصله پس از ابلاغ لازم‌الاجرا خواهد بود.

پیرو جلسه اخیر معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تولیدکنندگان برق حرارتی، ظهر امروز، مصوبه وزیر نیرو در مورد نرخ خرید برق از نیروگاه‌ها با عنوان «اصلاح ضوابط بازار برق با هدف ارتقای درجه رقابت‌پذیری بازار برق» ابلاغ شد.

بر اساس این مصوبه، از تاریخ ابلاغ، نرخ پایه بهای آمادگی ۱۸۵ هزار ریال به ازای هر مگاوات ساعت آماده باقی مانده و سقف قیمت بازار متعادل سازی برق (بازار عمده فروشی)، ششصد هزار ریال برای هر مگاوات ساعت انرژی تولیدی تعیین شد. 

نرخ های فروش در بازار رقابتی برق که از تاریخ ۰۱/۰۹/۹۵ به ازای هر کیلووات ساعت آمادگی ۱۸۵ ریال و سقف نرخ فروش هر کیلووات ساعت انرژی ۴۱۶ ریال تعیین شده بود. بر اساس اطلاعیه شماره ۱۴۷۳ مورخ ۲۳/۰۲/۱۳۹۹ نرخ فروش هر کیلووات ساعت آمادگی کمافی السابق ۱۸۵ ریال باقیمانده و سقف نرخ فروش هر کیلو وات ساعت انرژی به ۶۰۰ ریال افزایش یافته است.

مصوبه مهم برق

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 350 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 29 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.