مکس بورس نگاهی بر عملکرد مالی ثپردیس به بهانه افشای اطلاعات بااهمیت - مکس بورس

به گزارش پرشین بورس , سرمایه گذاری مسکن پردیس با نماد ثپردیس طی دو روز گذشته نسبت به اطلاع رسانی در خصوص دو پیشامد مهم مالی شرکت در سامانه کدال  اقدام کرد در خبر نخست ثپردیس خبر از ساخت و احداث ۸۳۶ واحد مسكونی در زمينی به مساحت ۳۴۰۰۰ متر واقع در تهران داد .و در خبر مسرت بخش دیگری برای سهامدارن این نماد واگذاری سهم الشركه شركت سرمايه گذاری مسكن پرديس در پروژه كلارآباد اطلاع رسانی گردید. به این بهانه نگاهی میکنیم بر عملکرد مالی ثپردیس و آخرین اخبار شرکت .با ما همراه باشید

ساخت و احداث ۸۳۶ واحد مسكونی در زمينی به مساحت ۳۴۰۰۰ متر واقع در تهران

در اطلاعیه نخست شرکت بیان نموده است که طرف قرداد ثپردیس ,شركت تعاوني مسكن كاركنان بهره برداری متروی تهران است.ثپردیس موفق به عقد قرارداد مشارکت در ساخت و احداث ۸۳۶ واحد مسکونی با زیربنای كل ۶۷۲ر۱۳۹ متر مربع در زمینی به مساحت ۰۰۰ر۳۴ متر با شرکت تعاونی مسکن شماره ۲ کارکنان شرکت بهره برداری متروی تهران گردیده است . طبق مفاد قرارداد فیمابین زمین مذکور به همراه پروانه ساختمانی به عنوان آورده شرکت تعاونی کارکنان متروی تهران و انجام کلیه عملیات اجرایی و کارگاهی و همچنین هزینه های ساخت کل مستحدثات و محوطه سازی به عنوان آورده شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس می باشد . مدت زمان اجرای قرارداد ۴۴ ماه شمسی(سه و نیم سال) از زمان ارائه پروانه ساختمانی توسط شرکت تعاونی متروی تهران می باشد . محل اجرای پروژه نیز در زمینی به مساحت ۰۰۰ر۳۴ متر واقع در تهران ، بزرگراه رسالت ، خیابان شهید اولیایی ، ضلع جنوبی محوطه پردیس متروی تهران خواهد بود . قدرالسهم طرفین از واحد های احداث شده برای هر دو طرف قرارداد به صورت برابر ۵۰ % می باشد . همچنین به عرض می رساند طبق برآورد های صورت گرفته بهای تمام شده ، فروش پروژه ( فروش ۵۰ % واحد های مسکونی سهم شرکت ) و سود پروژه به ترتیب برابر با ۵۸۷ر۲۱۱ر۲ میلیون ریال ، ۴۵۹ر۹۹۶ر۲ میلیون ریال و ۸۷۲ر۷۸۴ میلیون ریال پیش بینی می گردد . با توجه به اینکه عملیات اجرای پروژه از زمان دریافت پروانه ساخت توسط شرکت تعاونی متروی تهران صورت خواهد گرفت لذا پروژه مذکور هیچ گونه آثار سود و زیانی در سال مالی منتهی به ۳۱/۰۶/۱۳۹۷ نخواهد داشت و شناسایی سود پروژه در سال های مالی آتی با توجه به درصد پیشرفت فیزیکی پروژه و پیش فروش واحد های مسکونی صورت خواهد گرفت . بديهي است پروژه مذكور تاثير بسزائي در رشد روند اجرايي توليد و سود آوری سال های آتي اين شركت خواهد داشت.

بر اساس مطلب فوق این پروژه ۵۶ تومن به ازای هر سهم برای ثپردیس عایدی خواهد داشت آنهم برای سهمی که در دوره ۹ ماهه منتهی به ۹۷/۰۳/۳۱ (حسابرسی نشده) به ازای هرسهم ۷۹ ریال (با اعمال افزایش سرمایه ۴۰ درصدی )سود محقق کرده است.یادآورمیشود ثپردیس در اولین پیش بینی درآمد هر سهم  سال مالی منتهی به ۱۳۹۷/۰۶/۳۱ (حسابرسی نشده) ۲۵۰ ریال سود پیش بینی نموده است.تاريخ مؤثر اجرای قرارداد مترو  ۱۳۹۷/۰۴/۲۵  خواهد بود و لذا میبایست اثرات آن را در سال های آتی جستجو نمود.  

در خبر دیگری از ثپردیس ,واگذاری سهم الشركه شركت سرمايه گذاری مسكن پرديس در پروژه كلارآباد اطلاع رسانی گردید.

طي چهار فقره چك به تاريخ هاي ۹۷/۰۵/۳۰
به مبلغ ۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۸۱ ريال ،
۹۷/۰۹/۰۵ به مبلغ ۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۹۰ ،
۹۷/۱۲/۰۵ به مبلغ ۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۹۰ ريال ،
۹۸/۰۲/۰۵ به مبلغ ۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۹۰ ،
مبلغ ۱۰ % كل قرارداد نيز در زمان انتقال سند مالكيت دريافت خواهدشد
این شرکت طی قرارداد شماره ۳۵۶۸/ق/۱۱۱/پ مورخ ۹۵/۰۵/۱۲ در خصوص احداث مجتمع ویلایی کلارآباد در زمینی به مساحت ۸۷۸ر۴۷ مترمربع با شرکت پایاسازه پاسارگاد مشارکت نمود که طی این مشارکت قدرالسهم این شرکت به میزان ۴۰ % از کل پروژه بوده است . با توجه به درخواست شرکت پایا سازه پاسارگاد مبنی بر ایجاد تغییرات فراوان در مشخصات و فروش مرحله ای و فاز به فاز مجتمع در بازه زمانی طولانی و با توجه به اینکه درخواست شریک مذکور برای این شرکت افزایش ریسک زمان بازگشت سرمایه را در برداشت ، لذا طرفین تصمیم به خاتمه قرارداد مشارکت نموده و این شرکت پس از بررسی و مطالعات صورت گرفته ، تصمیم به واگذاری قدرالسهم خود با نظریه کارشناسی و وضعیت بازار و مطالعات میدانی به شریک نمود . نظر به بهای تمام شده پروژه کلارآباد طبق دفاتر شرکت به مبلغ ۴۳۱ر۱۷۱ میلیون ریال ، سود حاصل از واگذاری قدرالسهم مبلغ ۵۶۹ر۲۱۸ میلیون ریال می باشد که با توجه به نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت مبنی بر دریافت حداقل بیش از ۵۰ درصد از مبلغ واگذاری در سال مالی ، سود حاصله تاثیری در سود سال مالی منتهی به ۱۳۹۷/۰۶/۳۱ نداشته و تماما در سال مالی منتهی به ۱۳۹۸/۰۶/۳۱ شناسایی و در دفاتر ثبت خواهد شد . بدیهی است وجوه حاصل از واگذاری پروژه مذکور باعث تقویت نقدینگی شرکت جهت پرداخت دیون تسهیلات بانکی و تسریع در تکمیل پروژه های جاری شرکت شده و در نتیجه هزینه های مالی شرکت در سال های مالی آتی با کاهش محسوسی روبرو خواهد شد. تاريخ مؤثر اجراي قرارداد  ۱۳۹۷/۰۴/۰۵  خواهد بود.

از این طریق ثپردیس مبلغ ۱۶ تومن سود به ازای هر سهم کسب خواهد نمود که با سود پروژه مترو مجموع ۷۲ تومن سود به ازای هر سهم ثپردیس محقق میگردد که این موضوع نشان از رشد  خیره کننده  سود سازی شرکت در سال های آتی خواهد بود.

چشم انداز مدیریتی

در ادامه و به نقل از تارنمای شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس مطالب منتشره از سوی دکتر روزبه ظهیری هاشمی مدیر عامل جدید شرکت ارایه میگرددبرنامه های گروه سرمایه گذاری مسکن در راستای سیاست ها و راهبردهای بانک مسکن توسط دکتر روزبه ظهیری هاشمی، مدیر عامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن اعلام شد. ظهیری، مدیر عامل شرکت  در مراسم معارفه خود که در روز شنبه ۱۶ تیرماه ۹۷ در سالن اجتماعات هلدینگ برگزار گردید، در دو بخش برنامه‌های گروه را ارائه نمود.

چرخه عمر حیات پروژه

ظهیری گفت: حوزه اول چرخه عمر حیات پروژه  است به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری ساختمانی ناگزیر هستیم سیر یک پروژه از زمان تعریف، تحول تا طراحی، ساخت و فروش و بهره‌برداری را جدا کنیم و برای آن‌ها برنامه ریزی داشته باشیم. و حوزه دوم که در این جلسه به آن خواهیم پرداخت نحوه ارتباط شرکت مادر با شرکت‌های تابعه و ایفای وظایف در این خصوص است .در حوزه اول با عنایت به آمار ارائه شده در مجامع سال‌های ۹۵ و ۹۶ شرکت این‌است که در ۱۰ سال اخیر اگر قرا است گروه سهم یک درصدی را در مسکن کشور داشته باشد چیزی در حدود ۴۰۰ هزار متر مربع پروژه تعربف کرده است در صورتی که آمار دو سال اخیر حدود ۲۰۰ هزار متر مربع پروژه تعریف شده است یعنی ۲۵ درصد از آن‌چه که با حفظ سهم بازار قبلی داشته باشیم تولید کرده‌ایم.

رویکرد توسعه‌ای گزینشی در گروه

وی در ادامه  یکی از اصلی‌ترین مواردی که بایستی در برنامه‌ریزی جدید مورد توجه جدی قرارگیرد رویکرد توسعه‌ای گزینشی را مورد اشاره قرار داد. بر این اساس که شرکت را با تمام قوا به سمت تعریف پروژه و گسترش سبد پروژه‌ها اما به صورت گزینشی در حوزه مسکونی سوق دهیم. به همین منظور دو ابزار وجود دارد اول: ابزار متمرکز و استفاده از ظرفیت‌های هلدینگ است. با توجه به این‌که ذخیره زمین در گروه سرمایه‌گذاری مسکن نسبت به سال‌های اخیر در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد. استفاده از ظرفیت‌های وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن، شهرداری‌ها به عنوان رویکرد متمرکز در خصوص تعریف پروژه‌های جدید موقعیت خوبی به شمار می‌رود.ظهیری افزود: از توسعه دروازه‌های شهری‌نمی‌توان غافل شد. بافت‌های فرسوده به رغم ملاحظات و پیچیدگی‌های فراوان، دارای ظرفیت‌های بالقوه می‌باشند. البته با توضیح این‌که هیچ مجموعه‌ایی به تنهایی نمی‌تواند ادعا کند که قادر به احیای بافت فرسوده است و این شرکت نیز از این قائده مستثناء نمی‌باشد. وی گفت فرسودگی کالبدی نیست که به شکل کالبدی با آن برخود شود  این امر نیازمند رفع مواردی است که ایجاد فرسودگی کرده‌اند که در این راستا عدم گسترش سرانه‌های اقتصادی، سرانه‌های اجتماعی، سرانه‌های آموزشی و بهداشتی از قبیل آن موراد می‌باشند وطبیعی است آنچه‌که شرکت می‌تواند انجام دهد ورود به پروژه‌هایی است که از لحاظ ارزش زمین در ارزش بالاتری قرار دارد که بتواند رسالت سود رسانی خود را به سرانجام رساند و هم زمان به عنوان پروژه محرک توسعه بتواند به عنوان یک الگو ساز در بافت فرسوده سرعت نوسازی بافت فرسوده را توسعه بخشد و این از اصلی‌ترین محور‌های فعالیت گروه خواهد بود.

شرکت‌های تابعه، ظرفیت متمرکز گروه

مدیر عامل ثپردیس در این سخنرانی اشاره کرد که گروه سرمایه‌گذاری مسکن؛ نقطه مقابل ظرفیت‌های غیر متمرکز در شرکت را وجود ۱۱ شرکت تابعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن در سراسر کشور نام برد و افزود: شرکت‌ها با توجه به ارتباطات و ظرفیت‌های منطقه‌ای و بومی طبیعی است در تعریف پروژه‌ها می‌توانند به خوبی عمل کنند البته مشروط بر این‌که سیاست‌ها و چهارچوب‌های تعریف پروژه را شفاف سازی نماییم در همین راستا از اقدامات خوبی که صورت گرفته، «تاسیس کمیته سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها» است. در این کمیته پروژه قبل از ورود به سبد به لحاظ ارزیابی اقتصادی، فنی و مسائل مالی بررسی می‌گردد و از مسائل اصلی که در کنار این کمیته باید منظور شود تعریف شاخصه‌های کلی به لحاظ مالی و فنی و مطابقت با سبد محصول است که به طور کلی چه پروژه‌هایی را می‌بایست شناسایی و سپس در کمیته طرح شود تا راندمان مناسبی داشته باشد.

طراحی یکپارچه با استفاده از رویکرد BIM

چرخه ی طراحی از نکته های دیگر مطرح شده ظهیری بود وی گفت: متاسفانه در کشور ماکمترین توجه به موضوع طراحی میشود، عدم هماهنگی در طراحی، افزایش زمان، افزایشهزینه و دوباره کاری را به دنبال خواهد داشت در این راستا یکی از مهمترین رویکردی کهاست در این سیستم در BIM باید مدنظر قرار گیرد رویکرد طراحی یکپارچه با استفاده سیستمابتد کلیه پروتکلهای طراحی اعم از معماری، سازه و تاسیسات بر اساس مطابقت با نیازهایبازار و تطبیق درون بخشی این سیستم طراحی میشود. وی گفت در دنیا این طرح فقط بهطراحی ختم نمیشود و در حوزه اجرا این سیستم در مدیریت بهینه منابع و تامین کمک شایانیمیکند. ما در گروه سرمایه گذاری مسکن بر آنیم برای اولین بار به شکل عملیاتی به عنوانالگو ساز، سیستم مدلسازی اطلاعات ساختمان و بهرهگیری از آن را در حوزه طراحی بکارببریم، کاری که هماکنون در پروژههای خاص در حال اجرا میباشد که با استفاده از این طرحاز ظرفیت جلوگیری از دوبارهکاری هزینه بهرمند شویم.

مهندسی ارزش در طراحی‌ها:

نکته بعدی که ‌ظهیری مطرح نمود: توجه ویژه به ملاحظات مهندسی ارزش در طراحی‌های است. ایشان گفت:  چه در حوزه مطابقت و مشابهت محصول با نیاز بازار در حوزه معماری که این کمیته کمک شایانی خواهد کرد و  چه در خصوص کاهش مصرف مصالحی که  ما در این خصوص امکان استفاده داریم، یک کمیته‌ای تحت عنوان «کمیته بررسی و کنترل مظاعف اسناد طراحی» تشکیل خواهد شد. که هرگونه طراحی جدید پس از پاس کردن کلیات لازم به ملاحظات اقتصادی و مطابقت محصول با نیاز بازار قرار خواهد داشت و در نهایت این موضوع به کاهش هزینه‌ها منجر می‌گردد.

تکنولوژی‌های نوین:

 ظهیری در ادامه موضوع استفاده از تکنولوژی نوین را عنوان نمود وی گفت: در حوزه بیان مطابقت تکنولوژی‌های نوین صحبت‌های فراوانی شده است ولی در مرحله عمل موفق نبودیم که از علت‌های آن این است که تکنولوژی‌ها را در مرحله طراحی وارد نکردیم، ما خواستیم در یک طراحی انجام شده تکنولوژی را به عنوان قبایی به تن آن بدوزیم، غیر تطبیق بودن این موضوع باعث افزایش هزینه‌ها و افزایش زمان خواهد بود. به همین خاطر برای این که در این خصوص موفق باشیم برنامه اصلی تکنولوژی نوین که قابلیت سِت شدن با پروژه‌های شرکت را دارد در کمیته‌ای تحت عنوان «کمیته الگو سازی و تهیه استاندارد» با استفاده از تکنولوژی‌های نوین ساخت تدوین خواهیم کرد. ایشان به عنوان نمونه گفت: سیستم قالب تونلی به لحاظ شکل‌گیری و استفاده‌ای که امروزه در بسیاری از پروژه‌های شرکت در آن استفاده می‌شود نتیجه خوبی داده که حاصل رویکردی است که در سنوات گذشته انجام شده است و با مطابقت آن با حوزه کاری مجموعه،  این تکنولوژی هم اکنون به عنوان سرمایه‌ای مهم تکنولوژی برای شرکت به شمار می‌آید.

توجه به مسائل زیست محیطی و انرژی:

نکته بعدی در حوزه برندیک و شاخص سازی پروژه‌های شرکت و توجه به مسائل زیست محیطی و انرژی بود که ظهیری گفت: در گذشته به این مسائل به عنوان یک موضوع شیک و فانتزی نگاه می‌شد ولی امروز این موضوعات الزام آور است. پروژه‌های ما برای آینده ساخته می‌شوند ما باید برد ۳۰ تا ۵۰ سال که زمان بهره‌برداری است را مدنظر قرار دهیم، در این خصوص نمی‌توان از انرژی‌های پاک صرف نظر نمود و با توجه به استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر، استفاده از سیستم‌های بازیافت منابع، به ویژه، منابع آب، استفاده از ظرفیت‌های نیروهای انسانی که در واحد‌های ما سکونت دارند به عنوان مناطق شهری یکی از محل‌های تولید پسماند هستند و به یقین از پسماند‌های می‌شود به عنوان یک رویکرد درآمد زا به جهت کمک به هیات مدیره در سنوات آتی  استفاده شود. این موضوع در راستای تمایز محصولات شرکت گامی بلند خواهد بود.یکی از طرح‌‎هایی که  ظهیری در سخنرانی مطرح نمود استفاده از ظرفیت بانک مسکن و مطالبات بانک از تولیدکنندگان جهت تامین مصالح مورد نیاز شرکت بود، ایشان گفت: استفاده از این طرح به عنوان یک عامل رقابتی در بازار در خصوص کاهش هزینه‌های ساخت و تامین به موقع منابع مطرح می‌باشد.

چرخه‌ی فروش و بهره‌برداری

نکته بعدی که ظهیری به آن اشاره نمود چرخه‌ی فروش و بهره‌برداری با بحث راه‌اندازی بیمه تضمین کیفیت و به یک نوعی بیمه گارانتی عیوب اساسی و پنهان ساختمان است که از معیارهای مهمی است که باید به آن توجه شود. در همین راستا بحث کیفیت از اصلی‌ترین موضوعات است.  می‌بایست سیستم اطمینان از کیفیت در هلدینگ ایجاد گردد تا مطمئن شویم در مسیرکنترل کیفیت گام بر می‌داریم.مدیر عامل شرکت به بهره‌برداری پروژه‌ها نیز اشاره نمود و گفت: اگر علاقه داریم برندمان زنده و پویا باشد باید به ملاحظات بهره‌برداران توجه کنیم. در این خصوص باید بهره‌برداران را یاری کنیم، این کمک ضمن این‌که باعث ارتقای کیفیت محصول می‌شود هزینه‌های مازاد ناشی ازنقص در بهره‌برداری را جبران می‌کند و در یک بازه زمانی شش تا یک ساله‌ای که هیات مدیره تشکیل می‌گردد از لطمه به برند جلوگیری کنیم.

خارج کردن بدهی‌ها و دارایی‌های سمی از مجموعه :

دکتر ظهیری در ادامه گفت خارج کردن بدهی‌ها و دارایی‌های سمی از مجموعه به عنوان یک رویکرد اصلی مّد نظر خواهد بود. توجه به نظام بهره‌برداری برای فعال سازی برخی از دارایی‌های راکد به ویژه پروژه های تجاری که کماکان به فروش نرسیده‌اند نیز در اولویت برنامه‌ریزی ما خواهد بود در این خصوص کار‌هایی مثل: تعرف سهام پروژه یا تعریف نظام‌های بهره برداری که هم در بازه کوتاه مدت و هم به بازگشت منابع به ما کمک کند را عملیاتی خواهیم کرد.

نگاهی بر پروژه ی در دست اقدام و طراحی ثپردیس:

افشای اطلاعات بااهمیت ثپردیس-تحلیل بنیادی ثپردیس

افشای اطلاعات بااهمیت ثپردیس-تحلیل بنیادی ثپردیس

نگاهی به ترازنامه و صورت های مالی  ثپردیس:

ثپردیس  در دوره ۹ ماهه منتهی به ۹۷/۰۳/۳۱ (حسابرسی نشده) به ازای هرسهم ۷۹ ریال سود محقق کرده است شرکت در سال مالی جاری افزایش سرمایه ۴۰% را اعمال نمود که با اعمال افزایش سرمایه جدید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افتی ۲۱درصدی  در سود هر سهم را نشان میدهد  با این حال  سود خالص رشدی ۱۰ درصدی داشته است که بدلیل رشد ۶۰ درصدی  درآمدهای عملیاتی میباشد. ثپردیس براساس عملکرد ۹ ماهه  پیش بینی فعلی سال مالی منتهی به ۱۳۹۷/۰۶/۳۱ را ۵۸ درصد پوشش داده است و بنابراین با فرض ثبات شرایط بعید است که در سه ماهه باقیمانده به بودجه برسد.

آخرین اخبار شرکت :

به گزارش شرکت سرمایه گذاری مسکن جنوب، مورخ ۹۷/۰۴/۲۶ نشستی با حضور آقایان حاجی پور مدیریت شعب بانک مسکن استان کرمان، دکتر فندرسکی مدیر سرمایه گذاری و تامین مالی گروه سرمایه گذاری مسکن،دکتر هاشمی مدیریت شرکت سرمایه گذاری مسکن جنوب منطقه کرمان برگزار گردیدنشست سه جانبه مدیریت شعب بانک مسکن کرمان، مدیریت سرمایه گذاری گروه سرمایه گذاری و مدیریت منطقه گرمان برگزار گردید .در این جلسه مواردی همچون تفاهم در خصوص تعریف پروژه مشترک با موضوع احیای بافت فرسوده کرمان، مذاکره درخصوص همکاری سه جانبه جهت ورود شرکت سرمایه گذاری مسکن جنوب به پروژه های پیمانکاری شاخص در استان کرمان با حمایت ویژه بانک مسکن و تفاهم در خصوص همکاری و تعاملات بیشتر بانک مسکن و شرکت سرمایه گذاری مسکن جنوب در استان کرمان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.(عکس زیر)

افشای اطلاعات بااهمیت ثپردیس-تحلیل بنیادی ثپردیس

 

نگاه کلی:

به نظر تحلیل گر ,سرمایه گذاری مسکن ثپردیس اگر چه در قیمت فعلی ۱۲۸۰ ریال در تاریخ درج گزارش در تابلو معاملاتی در حال داد و ستد است(میزان dps=300 ریال در تاریخ آخرین مجمع)  و در شرایطی که میزان   p/e سهم به میزان  ۶ واحد از p/e گروه خود کمتر بوده و در حدود ارزش دفتری خود (ارزش دفتری هر سهم ثپردیس ۱۱۳۸ ریال میباشد) در حال معامله است و از این لحاظ کم ریسک تلقی میگردد  , لیکن بدلیل عدم پوشش بودجه ای مناسب بهتر است فعلا مراقب تحرکات سهم بود و از ورود اجتناب ورزید. از سویی به دلیل نظر منفی نگارنده در خصوص  آینده صنعت ساختمان و رکود حاکم بر آن بدلیل عدم تناسب میان قیمت مسکن و درآمد دهک های پایین جامعه هر نوع رونق در مقطع فعلی فقط نوسانی بوده و صنعت ساختمان در شرایط فعلی همچنان با رکود درگیر خواهد بود(در این خصوص مراجعه کنید به پیش بینی بازار مسکن در مقاله تحلیلی دکتر  محمد حسین ادیب در وبسایت پرشین بورس ) همچنان که در گزارش تلویزیون ملی در تاریخ ۱۳۹۷/۰۴/۲۸ به این امر پرداخته شد .از سویی نباید از نقاط قوت این هلدینگ در افشای اطلاعات بااهمیت که در سنوات آتی موجب جهش سود آوری شرکت خواهند بود غفلت کرد مضاف بر اینکه پروژه های در دست احداث ثپردیس همچون پروژه های تجاری و منازل سازمانی مترو , آماده سازی دریاچه چیتگر وحتی پروژه  احیای بافت فرسوده شهر کرمان ,را میتوان جدا از پروژه های مسکونی مورد توجه قرار داد به این معنی که این بخش از سازه ها عموما کمتر تحت تاثیر رکود صنعت ساختمان قرار میگیرند و جهت گیری سرمایه گذاری مسکن پردیس در تعریف پروژه های خود در این قالب میتواند اهرم قدرتمندی جهت تضمین سود آوری شرکت در سال های آتی باشد همچنانکه شرکت در افشای اطلاعات مهم خود در سامانه کدال صریحا به رشد سود آوری شرکت در بازه بلند مدت  اشاره نموده است.

سلب مسئولیت:مطالب درج شده به هیچ عنوان نبایدمبنای تصمیم گیری خرید یا فروش نماد تلقی گردد و در هر حال مسئولیت خرید و فروش بر عهده خوانندگان گرامی میباشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 327 views بار دسته بندی : گروه های بورس تاريخ : 11 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.