مکس بورس ورود فلزات به فاز اصلاح قیمت - مکس بورس

پس از رشد ملموس قیمت فلزات پایه در جلسات معاملاتی اخیر، در ساعات گذشته این محصولات وارد فاز اصلاح قیمت شده و به تبع آغاز روند شناسایی سود از سوی سرمایه‌گذاران، بسیاری از آنها به محدوده منفی خزیده‌اند.

صبح امروز نیز شاهد تداوم روند رو به رشد قیمت فلزات پایه بودیم به گونه‌ای که مس در معاملات لندن تا سطح ۶۳۹۸ دلار در هر تن پیش رفت و روی نیز به قیمت ۲۸۵۷ دلار رسید. سرب و آلومینوم نیز به ترتیب توانستند تا سطح ۲۳۴۷ و ۱۹۶۳ دلار پیش رفتند.

اما در ادامه معاملات شاهد آغاز فرآیند شناسایی سود از سوی سرمایه گذاران بودیم امری که تمام محصولات معاملاتی به غیر از مس را به محدوده منفی کشانده و در این میان مس نیز بخش عمده‌ای از رشد ابتدای روز را از دست داده است.

در برهه کنونی هر تن مس با رشدی ۰/۳ درصدی در سطح ۶۲۸۶ دلار قرار گرفته است. روی ۰/۸ درصد ارزان شده و به ۲۸۱۸ دلار رسیده و سرب نیز با افتی ۰/۴ درصدی در سطح ۲۳۱۲ دلار قرار گرفته است. همچنین آلومینیوم با رسیدن به ۱۹۳۸ دلار، کاهش قیمتی ۰/۸ درصدی را به ثبت رسانده است.

 به نظر می‌آید که پس از رشد اخیر قیمتها، بازار فلزات تا زمان دریافت سیگنال بنیادی جدید از جمله تزلزل مجدد دلار یا بروز اخلال در سمت عرضه این محصولات، وارد فاز استراحت شده اند و احتمال کمی درجهت افزایش بیش از پیش قیمت ها وجود دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 184 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.