مکس بورس پیش بینی بورس امروز | روز سرنوشت ساز - مکس بورس

اتفاقات خاصی در وضع بنیادی بازار ایجاد نشده اما به نظر میرسد بازار امروز نیمه های متفاوتی داشته باشد اگر برخی نمادهای شاخص ساز به کمک بازار بیایند.

دنیای بورس | روند معاملات روز گذشته، ترس ریزش سنگین‌تر بازار را در دل سهامداران ایجاد کرد. افت ۷۲ هزار واحدی شاخص کل مسئله‌ای نیست که سهامداران تازه واردان حتی به آن فکر کرده باشند، چه آنکه بخواهند تجربه‌ای مشابه با آن داشته باشند. اما با این حال صف فروش‌های سنگین و افت قابل توجه ارزش معاملات خرد، سهامداران قدیمی‌تر را نیز نگران کرده است. در طی یک هفته اخیر آمار بازدید سایت‌های و کانال‌های بورسی بالاتر رفته است و هر خبری که بتواند تاثیر مثبت یا منفی بر روند بازار داشته باشد، به سرعت بازنشر می‌شود.

دلایل افت شاخص‌کل همان مواردی است که همه می دانیم و بارها به آن اشاره شده است اما چیزی که اکنون اهمیت دارد، حمایت عملی دولت از بازار سرمایه است. در واقع شرایط به گونه‌ای است که هیچ کسی اکنون انتظار گشایش اقتصادی ندارد و بازگشت شرایط به قبل از اعلام این خبر، خواسته اکثریت سهامداران است. افزایش سطح تقاضا در نمادهایی همانند «فولاد» نشان از آن دارد که امروز بازار می تواند با روند یکدست قرمزپوشی دیروز متفاوت باشد. اگر در معاملات امروز صندوق تثبیت بازار و دیگر صندوق‌ها نقش حمایتی خود را ایفا کنند، ترس سهامداران کمتر شده و در نتیجه صف‌های فروش به شدت و قدرت روز قبل نخواهد بود.

به عبارت دیگر سهامداران اگر ممکن است سفارش های فروش خود را از هم اکنون برای ارسال در ساعت ۸:۳۰ دقیقه آماده کرده باشند، اما گوشه چشمی هم به روند معامله نمادهای لیدر در گروه فلزات اساسی، پالایشی، بانکی، خودرویی و … دارند. اگر حجم تقاضا در این نمادها افزایش یابد، امکان دارد در نیمه دوم معاملات، بازار به تعادل نسبی برسد. اما اگردر نیمه ابتدایی، حمایت محسوسی از نمادهای شاخص‌ساز و لیدر بازار صورت نگیرد، صف فروشی که روی اکثر نمادها تشکیل می‌شود، طولانی‌تر خواهد شد.

 

شرایط مساعد بنیادی و تکنیکالی

از نظر تکنیکالی حمایت پیش روی شاخص‌کل در محدوده یک میلیون و ۸۳۰ هزار واحد خواهد بود و اگر افت شاخص‌کل از مرز ۵۰ هزار واحد فراتر رود، اندیکاتور شاخص قدرت نسبی به محدوده بیش فروش خواهد رسید. در نتیجه می توان امید داشت در نیمه دوم معاملات امروز یا فردا، روند بازار متعادل شود. از نظر بنیادی تغییر خاصی در ابعاد کلان و نه در ابعاد خرد ایجاد نشده است و با این حال، نرخ دلار در سامانه نیما می تواند گزارش‌های آتی شرکت‌ها را جذاب‌تر کند. از سوی دیگر با اصلاح قابل توجه (که در برخی نمادهای مهم به بیش از ۳۰ درصد رسیده است)، شرایط برای ورود مجدد سرمایه‌گذاران به این نمادها فراهم شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 310 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 15 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.