مکس بورس آموزش بورس چگونه وارد بورس شویم؟ - مکس بورس

قبل از ورود به دنیای سرمایه گذاری و بورس ممکن است سوالات زیادی در ذهن ما به وجود بیاید. سوالاتی از قبیل : بورس چیست؟ بازار بورس چطوری کار می‌ کند و چطوری می‌ توان از آن به سود رسید؟ فرق بورس و بانک در چیست؟ بهتر است پولم را در بانک بگذارم یا در بورس سرمایه گذاری کنم؟ چه کسانی می‌ توانند در بورس فعالیت کنند؟ اقدامات اولیه برای ورود به دنیای بورس کدام اند؟ آیا ورود به بورس دانش و تخصص اولیه نیاز دارد یا خیر؟ آموزش های بورس را از کجا دریافت کنم؟ آیا بورس دارای ریسک است؟

برای این که بتوانیم در بازاری مانند بورس موفق شویم، باید تمام نکات و مفاهیم اولیه را بدانیم. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با سوال‌ هایی که در بالا مطرح شد صحبت کنیم :

بورس چیست؟

اگر میخواهید بدانید که ایده اولیه شکل گرفتن بورس چگونه است، باید گفت که بازار های مالی زمانی تشکیل شدند که افراد و ملل شروع به تجارت با یکدیگر کردند.در زمان‌ های قدیم تجارت و معاملات به صورتی که الان انجام می‌شود، نبود و تفاوت های زیادی با قرن بیست و یکم داشت. به مرور زمان برای راحت تر شدن تجارت، مکان‌ هایی را در نظر گرفته گرفتند، که بعد ها  به آن بورس می گفتند. و اما امروزه افراد می‌ توانند در بازار بورس اوراق بهادار مانند سهم، اختیارات، کالا ها، انرژی، اوراق خزانه، اوراق بدهی و… را خرید و‌ فروش کنند.

بورس یک بازار قدرت مند است که باعث انتقال سرمایه مازاد افراد جامعه به سمت موسسات و صنایع شده و از این راه شرکت‌ ها تامین مالی میشوند. در حقیقت سرمایه‌ گذاران در ازای سرمایه ای که در اختیار بورس میگذارند ، قسمتی از سهام یک شرکت را خریداری میکنند. این سهام مثل یک سند مالکیت میباشد و سهیم بودن سرمایه‌ گذار در سود و ضرر شرکت را بیان می کند.جملاتی که بیان شد، تعریفی از یک سهام عادی بود.

سرمایه گذاری در بورس چه مزایایی دارد ؟

سرمایه‌ گذاری بورسی مزیت های مهم زیادی دارد و به خاطر این مزیت‌ هاست که بورس می‌تواند گزینه ای عالی برای سرمایه‌ گذاری افراد باشد. در ادامه تعدادی از حیاتی ترین مزیت های سرمایه گذاری در بورس را برمیشماریم :

  1. سرمایه کم

برای سرمایه‌ گذاری در بورس ، نیاز به سرمایه هنگفتی نیست. کمترین مقدار خرید سهام در سیستم‌ های معامله آنلاین که اخیرا همه از آنها استفاده می‌ کنند تنها ۵۰۰ هزار تومان است. اما توصیه می‌کنیم برای اینکه فعالیت و وقتی که شما صرف بورس می کنید واقعا ارزش داشته باشد، ۵ میلیون تومان سرمایه داخل بورس بگذارید.

خیلی افراد هستند که مبالغ کمی پول پس‌ انداز کرده‌ اند مثلا ۲ یا ۳ میلیون تومان و می خواهند آن را در بورس به گردش در آورند و از این راه سودی نصیب شان بشود. می دانیم که با این مبالغ کم معمولا هیچ کسب‌ و کاری نمی شود راه‌ انداخت و به همین دلیل است که بورس جای خود را در میان افرادی که سرمایه کمی دارند هم باز کرده.

  1. فروش راحت و سریع

سرمایه شما هر زمانی که بخواهید نقد میشود. اگر شما  مثلا ۱۰ میلیون تومان داشته باشید و با آن کسب و کاری راه‌ اندازی کنید، اگر  روزی تصمیم بگیرید کار تان را تعطیل یا عوض کنید وسایل کار روی دست‌ تان میماند (مثلا وسایل مغازه یا ابزار کارگاه و…) ولی سرمایه‌ گذاری کردن در بورس تنها خرید برگه سهام است و اگر شما سهم درستی را انتخاب کرده باشید که نقد شوندگی بالایی دارد، حیلی سریع می‌ توانید سهام تان را بفروشید تا کارگزار مربوطه ۳ روز بعد، مبلغ مورد نظر را به حساب بانکی شما واریز کند.

  1. خرید و فروش آنلاین

خرید و فروش سهام در هر جا و در هر وقتی انجام می شود. یعنی تفاوتی نمیکند کجای دنیا باشید، فقط لازم است به اینترنت متصل شوید و معاملات دلخواه‌ تان را با پلتفرم‌ های معاملاتی متنوعی که برای موبایل، تبلت‌ و کامپیوتر ها ساخته شده انجام دهید. این امکانات و آنلاین بودن همچنین برای تحلیل بازار و پیدا کردن زمان درست معامله به شما کمک خواهد کرد. به این خاطر است که شغل معامله‌ گری یا خرید و فروش در بورس‌ یا بازارهای مالی، رویای خیلی از افراد دنیاست.

  1. سود بالا

بورس میتواند سرمایه شما را چندین برابر کند. در دارا بودن پتانسیل بازار های مالی برای ایجاد ثروت شکی وجود ندارد، اما بدست آوردن ثروت از راه سرمایه‌ گذاری سهام های بورسی کار هر کسی نبوده و نیاز به کسب مهارت با آموزش های بورسی و  همچنین تجربه بالا دارد.

دریافت کدبورسی 

در شروع و برای معامله در بازار سرمایه شما نیاز به یک کارگزار بورسی و یک کد معاملاتی یا کد بورسی خواهید داشت.شرکت‌ های کارگزاری یک واسطه بین شما و بورس هستند و کار آنها انتقال سفارشات خرید و فروش سهام به سامانه معاملاتی بورس است. در واقع کد بورسی بیانگر هویت هر سرمایه گذار در بورس است.

شرکت های کار گزاری بورس با یکی از روش های زیر خرید و فروش ها را انجام میدهند :

  • مراجعه حضوری به کار گزاری و دادن سفارش خرید و فروش سهام
  • سفارش تلفنی به کار گزاری ها برای خرید و فروش
  • سفارش اینترنتی به کار گزاری برای خرید و فروش
  • خرید و فروش مستقیم سهام توسط فرد، از طریق سامانه معاملات آنلاین

آموزش مفاهیم و قوانین بورسی

در دنیا هیچ فعالیتی وجود ندارد که نیاز به مهارت نداشته باشد. اگر مهارت کافی نداشته باشید سرمایه تان را از دست خواهید داد و یک تجربه تلخ نصیب تان میشود اما با یاد گرفتن قوانین، اصطلاحات و مفاهیم بورسی از سرمایه گذاری لذت برده و ثروت تان را هر روز بیشتر خواهید کرد.

  • نقطه شروع خوب در بورس این است که، یادگیری و پیشرفت شخصی را اولویت قرار دهید.
  • در معاملات بورسی با خونسردی عمل کنید و احساسات‌ خود را کنترل کنید.
  • یاد بگیرید که معامله‌ گران و سرمایه‌ گذاران با تجربه و ماهر چطور معامله می‌ کنند.
  • مدیریت ریسک و سرمایه را به دست بگیرید و اصل اول شما حفظ سرمایه تان باشد.
  • برای پیشرفت در بازار بورس و سهام ، وقت و انرژی لازم را بگذارید.

انجام معاملات و انواع تحلیل

بعد از اینکه مفاهیم اولیه بورس را یاد گرفتید، باید بدانید کدام اوراق یا سهام را چه زمانی بخرید و چه زمانی بفروشید تا بتوانید بهترین سود را بدست آورید . اینکار از طریق آموزش تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال میسر می شود و همزمان با یاد گیری نیاز به تجربه و تمرین نیز دارد.

تحلیل تکنیکال : اگر به زبان ساده‌ این شیوه تحلیلی را بیان کنیم ، باید گفت در تحلیل تکنیکال روش روند قیمتی سهام در آینده را براساس الگو های گذشته مشخص میکنند.در این تحلیل از نمودار استفاده میشود. نمودار ها روند حرکتی ارزش شاخص‌ ها را در بازه های زمانی متفاوت را نشان می‌دهند. یعنی با روند قیمتی سهام از گذشته تا حالا، قیمت آن سهم در آینده پیش‌ بینی می‌ گردد.

تحلیل بنیادی : تحلیل گران این روش معتقدند هر سهم یک ارزش ذاتی داراست که علل زیادی از جمله عوامل کلان و خرد بر آن تاثیر میگذارد. بعد از بررسی از نظر بنیادی، اگر قیمت سهم بیشتر از ارزش ذاتی آن باشد حباب مثبت ایجاد شده و پیش بینی میشود قیمت سهم کاهش یابد و اگر قیمت کمتر از ارزش ذاتی باشد آن سهم دارای حباب منفی بوده و امکان رشد سهم وجود دارد.

اگر شما جزو افراد نا آشنا یا کم‌ آشنا به بازار بورسی هستید برای اینکه سرمایه شما زیان نبیند، برای آغاز سرمایه‌ گذاری در بورس حتما از قبل از ورود به بورس و انجام معاملات از طریق دوره‌ های آموزشی که سایت فرادرس برگزار میکند آموزش لازم را ببینید و نیز از مشاوره افراد با تجربه استفاده کنید تا مهارت شما بالا رود.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 185 views بار دسته بندی : تحلیل تکنیکال بورس ، رپورتاژ آگهی تاريخ : 26 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.