مکس بورس یکه‌‌تازی فولاد در بازارهای کالایی - مکس بورس

با وجود تزلزل قیمت بسیاری از کالاها در بورس های جهانی، روند رشد قیمت محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای امروز نیز ادامه یافته و این محصولات در واکنش به آمار منتشر شده از تولید فولاد خام چین در ۱۰ روز میانی ماه جولای باز هم با اقبال سرمایه‌گذاران مواجه شده‌اند.

عصر روز گذشته اتحادیه آهن و فولاد چین گزارش میزان تولید فولاد در میانه جولای را منتشر کرد که بر اساس این گزارش سطح تولید فولاد خام اعضای  این اتحادیه رشد مختصری را پشت سر گذاشته و در عین حال موجودی انبار محصولات فولادی این شرکت‌ها کاهش یافته است.

معامله گران محصولات فولادی در روز جاری به این گزارش روی خوش نشان دادند چرا که عدم رشد ملموس سطح تولید فولاد خام چین در کنار وجود تقاضای قوی برای محصولات فولادی در برهه اخیر چشم انداز مناسبی را پیش روی بازار این محصولات قرار می‌دهد.

براساس گزارش اتحادیه آهن و فولاد چین سطح تولید فولاد خام اعضای این اتحادیه با رشدی ۰/۴ درصدی در ۱۰ روز میانی جولای به رقم ۱/۸۵ میلیون تن در روز رسیده و در عین حال سطح موجودی محصول این واحدها کاهشی ۰/۲ درصدی را پشت سر گذاشته است. ذکر این نکته ضروری است که تقریبا ۸۰ درصد از تولید فولاد چین در اختیار شرکت عضو اتحادیه قرار دارد.

 در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی برای تحویل در ماه اکتبر با رشدی بیش از دو دلار۵۶۵ به ۵۶۰ دلار رسید. میلگرد در سررسید مشابه ۱/۷ دلار گران شد و قیمت ۵۵۴ دلار را تجربه کرد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 178 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.