مکس بورس بهبود معاملات نفت خام در بازارهای جهانی - مکس بورس

قیمت نفت خام در معاملات روز سه‌شنبه به تبع افت تولید در لیبی و کلمبا در مسیر رشد قرار گرفته اما کاهش تقاضا در آمرکا برای نفت خام از سوی بخش پالایشی کماکان فشار نسبی را بر قیمت‌ها وارد می‌کند.

روز گذشته خبر رسید که دو میدان نفتی فیل و حمادا در لیبی  به علت حمله گروه‌های شبه نظامی به خطوط انتقال نفت این میادین به حالت تعطیل درآمده است. در عین حال به علت بمب گذاری یک گروه چپ‌گرا در کلمبیا، فعالیت دومین خط لوله انتقال نفت این کشور متوقف شد. این خط لوله ظرفیت انتقال ۲۱۰ هزار بشکه نفت خام را در روز دارد . انتشار این اخبار در رشد قیمت نفت تاثیر شایانی داشت.

در این میان به تبع توفات هاروی، بسیاری از پالایشگاه‌ها ها در ایالت تگزاس و لویزیانا از مدار تولید خارج شده‌اند. فعالان بازار انرژی معتقدند که بخش پالایشی بیش از بخش تولید نفت از توفان و سیل اخیر آسیب دیده و به همن علت باید منتظر کاهش تقاضا برای نفت در آمریکا  باشیم.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه اکتبر با افزایشی ۰/۳۳ درصدی به ۵۲/۰۶ دلار رسیده و نفت خام وست تگزاس نیز در قراردادهای ماه سپتامبر با رشدی به میزان ۰/۴۵ درصد در سطح ۴۶/۷۸ دلار قرار گرفته است.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 181 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.