مکس بورس فولاد شانگهای باز هم گران شد - مکس بورس

با وجود افت قیمت محصولات فولادی در معاملات صبح امروز بازار آتی شانگهای در واکنش به انتشار شاخص قیمت تولید کننده در این کشور، رونق نسبی در ظهر امروز بر معاملات حاکم شد.

صبح امروز شاهد انتشار گزارش شاخص قیمت تولیدکننده چین در ماه گذشته میلادی بودیم . براساس اعلام اداره آمار ملی چین رشد شاخص قیمت تولیدکننده این کشور در ماه جولای  نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۵/۵ درصد رسیده و میزان افزایش این شاخص در مقایسه با ماه جولای تنها ۰/۲ درصد بوده است.

 در شرایطی  قیمت کاهاهای خام صنعتی وارداتی از جمله سنگ آهن، زغال سنگ و فلزات روندی افزایشی  را در ماه های اخیر تجربه کرده، رشد مختصر شاخص قیمت تولیدکننده در ماه جولای نسبت به ماه پیش از آن نگرانی هایی را در زمینه چشم انداز سودآوری شرکت های چینی پدید  اورد و همین امر نیز برمعاملات بازار شانگهای تاثیر منفی گذاشت.

این روند اما چندان دوام نیاورد و قیمت ها در ظهر چهارشنبه بار دگر به مدار صعود بازگشتند. چشم انداز محدودیت عرضه با توجه به طرح دولت چین برای کاهش ملموس ظرفیت تولید واحدهای فولادی در فصل سرد سال به منظور مقابله با معضل آلودگی هوا و همچنین برنامه سختگیرانه در جهت حذف ظرفیت تولید مازاد فولاد این کشور، کماکان رشد قیمت فولاد دامن می زند.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی برای تحویل در ماه اکتبر با رشدی مختصر به ۶۰۴دلار رسید. میلگرد در سررسید مشابه ۴ دلار گران شد و قیمت ۵۹۰ دلار را تجربه کرد. (نرخ برابری یوان و دلار در روز چهارشنبه به ۶/۶۸ رسیده و این در حالی است که روز گذشته این نرخ در سطح ۶/۷ بود)

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 140 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.