مکس بورس موج مثبت از بازار جهانی - مکس بورس

شب گذشته و در ادامه بهبود روند فلزات در بازار جهانی، عمده این کالاها با کانال‌شکنی‌های جدی مسیر صعودی خود را تکمیل کردند. این امر امروز می‌تواند در معاملات سهام اثری جدی بر قیمت نمادهای وابسته به این گروه در بورس تهران داشته باشد. بنابراین، احتمال عبور مجدد شاخص کل از نیمه کانال ۸۱ هزار واحدی تقویت شده است.

مس در آستانه شکست مقاومت

واردات مس چین در ماه جولای ۸٫۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرد و عاملی برای جهش قیمت فلز سرخ شد. مس که شب گذشته تا مرز ۶۵۰۰ دلار (بالاترین قیمت از دسامبر ۲۰۱۴) نیز افزایش پیدا کرده بود، اکنون به قیمت ۶۴۷۹ دلار معامله می‌شود. بنابراین، فلز سرخ رشد ۱۶ درصدی را از ابتدای ۲۰۱۷ تجربه می‌کند. همچنین، کارگران معدن گراسبرگ اعتصاب خود برای چهارمین ماه متوالی را تا آخر آگوست ادامه خواهند داد. در این میان، برخی تکنیکالیست‌ها معتقدند اگر محدوده ۶۵۲۵ دلاری با قدرت شکسته شود، حرکت بعدی به سمت ۷۲۰۰ دلار خواهد بود.

زلزله در بازار روی

شب گذشته زلزله‌ای با قدرت ۷ ریشتر در شهر سیچوآن چین اتفاق افتاد که عاملی برای تقویت قیمت سرب و روی بود. معادن بسیاری در نزدیکی این شهر وجود دارد که هنوز مشخص نیست این زلزله‌ها چگونه آنها را متاثر می‌کنند. بر اساس اطلاعات موجود، اثرات زلزله در معادن اطراف این منطقه احساس شده، اما آسیبی به آنها وارد نشده است.

به این ترتیب، قیمت فلز روی به کانال ۲۹۰۰ دلاری وارد شد و اکنون ۲۹۳۹ دلار معامله می‌شود. همچنین، فلز سرب به بالای ۲۴۰۰ دلار رسید. بازار آلومینیوم نیز با سایر فلزات مسیر رشد را سپری کرد و وارد کانال ۲۰۰۰ دلاری شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 155 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.