مکس بورس گوشزد همتی: ریسک سرمایه‌گذاری دلار را دریابید - مکس بورس

اگر چه موجی از تحرکات جدید در بازار ارز و سکه از دو روز پیش شکل گرفته اما بازارساز اعتقاد دارد مردم باید نسبت به سرمایه گذاری در ارز هشیار باشند.

به گزارش «دنیای بورس»، عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی در تازه‌ترین یادداشت اینستاگرامی نکاتی را درخصوص روند بازار ارز و موضوع تأمین ارز برای واردات کشور اعلام کرد.

  •  علی‌رغم مشکلات ناشی از شیوع کرونا و اقدامات پیشگیرانه کشورهای همسایه و بسته شدن بیشتر پایانه‌های مرزی و نیز تعطیلی بسیاری از صرافی‌ها و مراکز جابه‌جایی ارز، در طول ۵۰ روز گذشته بیش از ۲/۵ میلیارد دلار ازطریق بانک مرکزی و صادرکنندگان غیرنفتی تأمین شده است، که حدود ۵۰ درصد آن، عرضه از طریق سامانه نیما بوده است.
     با احیای مجدد و تدریجی روند صادرات غیرنفتی و نفتی، پیش‌بینی بانک مرکزی، از برگشت وضعیت طبیعی صادرات غیرنفتی و عرضه ارز به‌روال گذشته حکایت می‌کند. در کنار همه این موارد، موضوع دسترسی به منابع بانک مرکزی در خارج از کشور نیز روند مثبتی پیدا کرده است.
     جو روانی و تبلیغاتی ایجادشده درمورد میزان تورم انتظاری و شرایط آتی ارزی کشور، دور از پیش‌بینی برمبنای واقعیت‌ها و اطلاعات در دسترس بوده و عمدتاً توسط ذی‌نفعان مطرح می‌شود.
      مردم عزیز این حق را دارند منابع و دارایی خود را در بخش‌های مختلف نظیر بورس، بانک، املاک و ارز و طلا، سرمایه‌گذاری کنند ولی این وظیفه را دارم که ریسک سرمایه‌گذاری در ارز را مجدداً گوشزد نمایم.
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 259 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 29 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.