مکس بورس آخرین اخبار از عرضه اولیه تندگویان | شنبه تندگویان عرضه می‌شود؟ - مکس بورس

معارفه شرکت پتروشیمی تندگویان در حالی صبح امروز با حضور اعضای هیات مدیره و به صورت مجازی برگزار شد که در این جلسه توضیحاتی در خصوص عملکرد شرکت، طرح‌های توسعه و صادرات عنوان شد. همچنین طبق گفته‌های مدیران «شگویا» قرار است شنبه ۱۷ اسفندماه، ۹٫۵ درصد از سهام مزبور در فرابورس ایران عرضه شود.

دنیای بورس: پخش زنده جلسه معارفه تندگویان امروز از طریق اینستاگرام انجام شد و با برخی توضیحات به برخی از سوالات نیز پاسخ داده شد. در این معارفه سود سال ۹۸ شرکت پتروشیمی شهید تندگویان حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان مطرح شد و سهام‌دار عمده، هلدینگ فارس از قیمت جذاب عرضه و حمایت مشابه با عرضه سهام پتروشیمی نوری گفت. به گفته هلدینگ تمام تلاش بر این است که با کمک فراوان دوستان فرابورس این عرضه روز شنبه انجام شود.

مدیران تندگویان توضیحات مختصری در خصوص ظرفیت تولید و همچنین موارد عملیاتی شرکت دادند. علت زیان در سال‌های گذشته مواردی مانند نرخ‌های تکلیفی بخش فروش، هزینه‌های بالای مالی، تسعیر ارز و البته در تصحیح دوباره پایین بودن ظرفیت و هزینه‌های جذب نشده در تولید مطرح شد. در خصوص تامین خوراک نیز به افزایش ظرفیت نوری در تولید پارازایلین اشاره شد که نیاز وارداتی را کاهش داده است.

علت کاهش سود تابستان افت قیمت جهانی عنوان شد و به گفته سهام‌دار عمده عرضه اولیه قطعا در قیمت جذابی خواهد بود. سود سال آینده نیز معادل سال جاری عنوان شد. حدود ۸ درصد سهام به صورت خرد میان تمامی معامله‌گران عرضه و ۱٫۵ درصد دیگر نیز به صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاص پیدا می‌کند. توضیحات کامل‌تر را در ادامه گزارش بخوانید.

نگاهی دقیق تر به معارفه پتروشیمی تندگویان

طبق اظهارات مطرح شده، سوخت رسانی به «بیدبلند» از هفته آینده آغاز و تا پایان سال عملیات ادامه خواهد یافت و از نیمه دوم اردیبهشت ماه به سودآوری خواهد رسید.
در این جلسه سید رضا قاسمی شهری، مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان با اظهار این مطلب که سهام پتروشیمی شهید تندگویان شنبه همزمان با تولد حضرت علی (ع) در بورس عرضه می شود، گفت: ‌با هماهنگی صورت گرفته با شرکت فرابورس، قرار است ۹٫۵ درصد از سهام «شگویا» عرضه شود. طبق قوانین جدید بازار بورس و فرابورس ۸ درصد این عرضه به صورت عام بوده و ۱٫۵ درصد نیز سهم صندوق های سرمایه گذاری خواهدبود.
وی درخصوص قیمت گذاری سهام «شگویا» نیز گفت: قیمت عرضه امروز بعد از ظهر در آگاهی عرضه ای از سوی شرکت فرابورس منتشر خواهد شد.
قاسمی شهری در پاسخ به سوالی در مورد نحوه تامین مواد اولیه این شرکت عنوان کرد: که بخش زیادی از مواد اولیه از شرکت پتروشیمی نوری که زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس است، تهیه می‌شود و با توجه به افزایش ظرفیت سال گذشته در پتروشیمی نوری، مشکلی در این زمینه نداریم.
مدیرعامل پتروشیمی تندگویان با اشاره به اینکه تامین نیازهای داخلی اولویت این شرکت است، در خصوص صادرات و کشورهای هدف گفت: پس از تامین نیاز داخل، برنامه صادراتی را در دستور کار مجموعه خواهیم داشت و کشورهای ترکیه، عراق، کویت، افغانستان، چین، تایوان، هند و … هدف صادرات محصولات پتروشیمی شهید تندگویان هستند.

توانایی افزایش شناوری

همچنین سعید محبی‌فر معاون مالی و سرمایه‌گذاری هلدینگ خلیج فارس در جلسه معارفه «شگویا» از قیمت جذاب عرضه و حمایت مشابه با عرضه سهام پتروشیمی نوری خبر داد و گفت: سیاست ما در هلدینگ خلیج فارس، شفاف سازی و ایجاد بستر مناسب در بورس است. سهم پتروشیمی تندگویان سهم بسیار خوبی است و ما حمایت لازم را از این سهم خواهیم کرد و امید است سود قابل توجهی به سهامداران نصیب شود. همچنین در این نشست عنوان شد که هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان سهامدار عمده تلاش دارد با عرضه سهام شرکت‌هایی که شرایط لازم را برای ورود به بازار سرمایه دارند، به افزایش شفافیت شرکت‌ها و همچنین رونق بازار سرمایه کمک کند. ضمن اینکه چنانچه لازم باشد و با توجه به عرضه و تقاضای موجود در بازار، توانایی افزایش شناوری سهام شرکت های زیرمجموعه «فارس» را دارا هستیم.

نگاهی به سودآوری «شگویا»

در بخش دیگری از این نشست، محمد شایگان مدیر مالی شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با اشاره به اینکه سودآوری این شرکت نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: سودآوری «شگویا» در پایان سال ۹۷ رقم یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است. با توجه به بهبود وضعیت تولید این شرکت، پیش‌بینی شده است تا پایان سال جاری سودآوری آن به رقم یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برسد.
وی در خصوص سود سال آینده شرکت نیز عنوان شد: سود سال ۹۸ شرکت پتروشیمی شهید تندگویان حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان خواهد بود و به این ترتیب با توجه به پیش بینی های صورت گرفته، در سال ۹۹ نیز همین میزان سودآوری خواهیم داشت. مگر اینکه اتفاق غیرمنتظره مثبتی رخ دهد و سودآوری را تحت تاثیر قرار دهد.
همچنین در ین جلسه عنوان شد: آزادسازی نرخ ارز و رشد قیمت ها در سطح جهانی سبب شد تا زیان «شگویا» کاهش پیدا کند. ضمن اینکه افزایش تولید در این سالها و همچنین کنترل هزینه ها نیز عاملی مثبت در جهت کاهش زیان شرکت بوده است. از سوی دیگر بدهی های شرکت کاملا پرداخت شده است.
آغاز سوخت رسانی به بیدبلند
همچنین در نشست معارفه شرکت پتروشیمی تندگویان اعلام شد که سوخت رسانی به بیدبلند از هفته آینده آغاز و تا پایان سال عملیات ادامه خواهد یافت و از نیمه دوم اردیبهشت ماه به سودآوری خواهد رسید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 206 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 30 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.