مکس بورس آمار رشد اخیر بورس + جزییات - مکس بورس

به گزارش مکس‌بورس به نقل از باشگاه خبرنگاران، کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که بازدهی شاخص‌های بورس تهران در هفته‌ای که گذشت به چه صورتی بوده است؟ اظهار کرد: در طول هفته معاملاتی گذشته که از ۱۵ آبان تا ۱۹ آبان ماه محاسبه می‌شود، ۵ روز معاملاتی داشتیم و شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت با ۴.۱۶ درصد افزایش به میزان ۵۸  هزار و ۱۰۶ واحد تغییر داشته و از عدد یک میلیون و ۳۹۸ هزار و ۴۱۶ واحد به یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۵۲۳ واحد رسید.

او بیان کرد: همچنین سایر شاخص‌ها از جمله شاخص صنعت نیز با افزایش ۴.۱۳ درصدی به میزان ۵۳ هزار و ۵۹۵ واحد تغییر داشته و به عدد ۱ میلیون و ۳۴۹ هزار و ۹۵۱ واحد رسید.

او افزود: شاخص میانگین موزون ۵۰ شرکت فعال‌تر نیز ۴.۲۹ درصد افزایش پیدا کرده که نشان از رشد ۲ هزار  ۳۷۴ واحدی آن دارد.

کارشناس بازار سرمایه گفت: همچنین شاخص هم وزن نیز که نشانگر رشد یا افزایش شرکت‌های کوچکتر بازار است، با افزایش حدود ۴.۵۳ درصدی به میزان ۱۶ هزار و ۹۴۳ واحد تغییر داشته و از عدد ۳۷۴ هزار و ۳۴۲ واحد به ۳۹۱ هزار و ۲۸۵ واحد رسیده است.

عکس یک

آسایش در خصوص آمار معاملات هفته اخیر بورس تهران نیز اظهار کرد: ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته معاملاتی با افزایش تقریبی ۷۰ درصدی نسبت به هفته معاملاتی قبل، از مبلغ ۱۹ هزار و ۵۴۲ میلیارد تومان به ۳۳ هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان رسید.

او بیان کرد: حجم کل معاملات نیز، از ۲۵ میلیارد و ۴۶۴ میلیون سهم به ۴۶ میلیارد و ۳۲۸ میلیون سهم رسید که نسبت به هفته گذشته افزایش ۸۱.۹۳ درصدی را نشان می‌دهد.

عکس دو

آسایش در رابطه با سایر بازار‌های بورس تهران گفت: ارزش معاملات در بازار بدهی که نشانگر میزان خرید و فروش اوراق است، به میزان ۵۹.۱۱ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش داشته و از ۵۹۵ میلیارد تومان  به ۲۴۳ میلیارد تومان رسیده است.

او بیان کرد: همچنین حجم معاملات اوراق بدهی نیز با کاهش ۶۰.۲۱ درصدی همراه بود و از ۶ میلیون و ۱۹۰ هزار برگه به ۲ میلیون و ۴۶۰ هزار برگه اوراق بدهی رسیده است.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار مشتقه که شامل قرارداد‌های آتی و اختیار خرید و فروش سهام می‌شود، اظهار کرد: ارزش معاملات در بازار مشتقه با افزایش ۱۴۵.۶۷ درصدی از ۱۶ میلیارد تومان به ۳۹ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات این بازار نیز با افزایش ۷۸ هزار و ۲۶۱ درصدی از ۲ میلیون و ۱۸۰ برگه قرارداد به یک میلیارد و ۷۰۷ میلیون قرارداد رسیده است.

آسایش در رابطه با وضعیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (etf) نیز گفت: ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز با افزایش ۹۸.۱۲  درصدی از ۵ هزار و ۲۷۶ میلیارد تومان به ۱۰ هزار و ۴۵۲ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات این ابزار مالی نیز با افزایش ۸۱.۹۹ درصدی از ۲ میلیارد و ۷۷۳ میلیون یونیت به ۵ میلیارد و ۴۶ میلیون یونیت رسید.

عکس سه

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 210 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 13 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.