مکس بورس آهن‌قراضه در سقف قیمت سه‌ساله - مکس بورس

بازار آهن قراضه این هفته نیز معاملات پر رونقی را تجربه کرد و بار دیگر رشد تقاضا از سوی ترکیه به افزایش قیمت این محصول در بازارهای جهانی منجر شد.

به گزارش متال بولتن فولاد سازان و معامله گران ترکیه این هفته باز هم به شدت در بازار آهن قراضه فعال بودند و هفت محموله با حجم کلی ۲۳۰ هزار تن را خریداری کردند. رشد تقاضا از سوی ترکیه بار دیگر به افزایش قیمت قراضه منجر شد و این محصول را به بالاترین سطح قیمت سه سال اخیر رساند.

افزایش تقاضا برای محصولات فولادی در بازار داخلی ترکیه و همچنین رشد قیمت محصولات فولادی به ویژه بیلت در بازارهای چین،  فولادسازان ترکیه را به شدت در بازار آهن قراضه فعال کرده است.

همچنین مشتریان تایوانی و هندی نیز در رقابت با خریدارن آهن قراضه در ترکیه در رقابت قیمتی این هفته شرکت کردند و حاضر به پذیرش قیمت‌های بالاتر برای این محصول شدند.

بر این اساس شاخص قیمت آهن قراضه(قطعات بزگ) متال بولتن با منشا شمال اروپا با رشدی نزدیک به ۲۶ دلار در این هفته به ۳۴۴ دلار در قرارداد سی اف آر ترکیه رسید. شاخص قیمت آهن قراضه با منشا ایالات متحده نیز در قرارداد مشابه بیش از ۲۶ دلار رشد کرد و از ۳۵۵ دلار فراتر رفت. این ارقام از سپتامبر ۲۰۱۴ تاکنون در بازار قراضه دیده نشده است.

در این میان قیمت آهن قراضه خرد شده در قراردادهای سی اف آر هند با افزایشی ۵/۶ دلاری به ۳۲۳ دلار رسید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 133 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.