مکس بورس احتمال تداوم روند افزایش قیمت طلا - مکس بورس

در حالی که قیمت طلا در بازارهای جهانی به تبع سقوط ارزش دلار در هفته اخیر توانست روندی رو به رشد را تجربه کند، موسسه پلاتس در گزارشی از احتمال ادامه این روند در هفته جدید خبر داد.

براساس نظرسنجی پلاتس از تحلیلگران ارشد بازار فلزات قیمتی، دلار در این هفته نیز تاثیرگذارترین عامل در بازار طلا خواهد بود اما در عین حال باید منتظر تمرکز بیش ازپیش فعالان بازار روی تقاضای فیزیکی این محصول نیز باشیم.

بسیاری از تحلیلگران حاضر در این نظر سنجی بر این باورند که رقم ۲/۶ درصد اعلامی از سوی وزارت اقتصاد ایالات متحده برای رشد اقتصادی فصل دوم سال این کشور چندان امدیوارکننده نبوده و این موضوع در کنار رشد کمتر از حد انتظار تعداد مشاغل ایجاد شده در ماه گذشته نیز مزید بر علت خواهد شد تا دلار در سطوح کنونی باقی مانده و یا بیش از پیش تضعیف شود و همین امر نیز رونق معاملات طلا را در پی خواهد داشت.

در این میان گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی GFSM مبنی بر رشد ۱۷ درصدی تقاضای فیزیکی طلا در نیمه ابتدایی سال جاری نیز امیدواری هایی را در زمینه حمایت تقاضا از سطح قیمت‌ها پدید آورده است.

بر این اساس بیشتر تحلیلگران بازار فلزات قیمتی به رشد قیمت طلا در هفته پیش رو اعتقاد داشته اند و بازه قیمتی مطرح شده در این نظرسنجی نیز در محدوده ۱۲۵۰ تا ۱۲۸۰ دلار در هر اونس بوده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 132 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.