مکس بورس استخدام قهرمان کشتی در وزارت نفت؛ رانت یا پاداش؟ - مکس بورس

به گزارش مکس‌بورس، رسانه‎‌های داخلی ادعا کرده بودند که وزارت نفت با تقاضای استخدام محمدرضا گرایی موافقت کرده است.

البته انتشار این خبر، حواشی زیادی در پی داشت. پس از انتشار خبر استخدام گرایی در وزارت نفت، برخی از نمایندگان مجلس، به این تصمیم اعتراض کردند و آن را تبعیضی علیه بقیه کشتی‌گیران دانستند.

پیگیری‌های مکس‌بورس هم درباره استخدام گرایی به نتایج ضد و نقیضی رسید. دفتر اسماعیل کبوتران، سرپرست اداره کل امور سلامت، تربیت بدنی در همین باره به مکس‌بورس توضیح می‌دهد: گرایی هنوز استخدام نشده‌ و استخدام او در مرحله نامه‌نگاری‌های اداری است.

پس از این، دفتر کبوتران اظهار کرد: اصلا هنوز نامه‌ای برای ما ارسال نشده است و اگر هم قرار باشد او استخدام شود، وزیر باید چنین حکمی دهد.

این در حالی است که پس از قهرمانی گرایی، وزیر نفت با درخواست استخدام این کشتی‌گیر در وزارت نفت موافقت کرد. این خبر، همان شب اعلام شد.

چرا برخی نسبت به این خبر واکنش منفی نشان دادند؟

واکنش منفی نمایندگان مجلس به استخدام این کشتی‌گیر جوان تنها به دلیل تبعیض میان او و بقیه کشتی‌گیران بود. نمایندگان قائمشهر، سوادکوه و جویبار به این موضوع انتقاد کردند و از وزیر نفت خواستند بقیه قهرمانان کشتی هم استخدام شوند.

این در حالی است که هنوز مشخص نیست قهرمانان کشتی قرار است در کدام بخش استخدام شوند یا تحصیلات مرتبط با این وزارت‌خانه دارند یا نه.

قبل از این هادی ساعی، علیرضا دبیر، مهدی سبزعلی و محمد طلایی هم درخواست مشابهی داده بودند و یا درخواست آن‌ها موافقت شد.

اما پیش از این حسن یزدانی، چهار سال پیش و در دوران زنگنه درخواست استخدام در وزارت نفت داد که با بی‌توجهی مواجه شد.

بنا بر رویه‌ای عرفی، از سال ۵۰ وزارت نفت دانشجویان فارغ‌التحصیل گروه الف بورسیه نفت برخی دانشگاه‌ها را استخدام می‌کرده است. سال ۹۴ بیژن زنگنه، وزیر نفت، اعلام کرد که قرار است این فارغ‌التحصیلان با آزمون استخدام شوند اما این دانشجویان هنوز استخدام نشده‌اند و حالا برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند کشتی‌گیران استخدام می‌شوند.

حالا باید دید این ورزشکاران در کدام قسمت وزارت نفت مشغول به کار هستند؟ آیا بهتر نیست به جای استخدام قهرمانان در وزارت نفت، از ورزشکاران حمایت شود و در وزارت‌ ورزش و جوانان استخدام شوند تا از توانایی‌های آنان استفاده شود؟

برای مطالعه بیشتر، گزارش «توافق ایران و عربستان قیمت نفت را بالا می‌برد؟» را هم بخوانید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 252 views بار دسته بندی : اخبار بورس تاريخ : 15 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها