مکس بورس استقبال بازار فلزات از سیاست مالی جدید چین - مکس بورس

در پی اعلام اخباری مبنی بر تصمیم دولت چین برای اتخاد  سیاست های  مالی منعطف‌تر در نیمه دوم سال و همچنین ادامه روند متزلزل ارزش دلار در برابر ارزهای مطرح جهان، معاملات فلزات پایه در روز سه شنبه باز هم پر رونق پیگیری می شود.

روز گذشته در خلال نشست کمیته مرکزی حزب حاکم چین اعلام شد که این کشور قصد دارد در نیمه دوم سال جاری سیاست مالی فعالی را به اجرا در آورد و در عین حال سیاست پولی محتاطانه خود را ادامه دهد. در پی انتشار این خبر اقتصاددانان عنوان کردند که در قالب سیاست های پیشگیرانه مالی باید منتظر افزایش سطح مخارج دولتی به منظور حمایت از روند رشد اقتصادی این کشور باشیم. انتشار این خبر بار دیگر منجر به بهبود چشم اندار تقاضا برای فلزات پایه از سوی چین شد و همین امر نیز به معملات این محصول رونق داد.

همچنین دلار آمریکا امروز نیز روندی متزلزل را در برابر ارزهای مطرح جهان تجربه کرده که این امر نیز بر رونق معاملات فلزات تاثیرگذار بوده است. اقرار داماد ترامپ به رابطه با مقامات روسی در سال گذشته در کنار افت میزان فروش خانه هایی موجود در ایالات متحده از جمله دلایل ایجاد فشار بر دلار به حساب می آید.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی ۱/۵ درصدی در سطح ۶۱۲۳ دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی ۰/۶ درصدی در سطح ۱۹۲۳ دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی ۱/۲ در سطح ۲۲۸۲ دلار قرار گرفته و قیمت روی ۱/۴ درصد رشد کرده و در سطح ۲۸۲۲ دلار گزارش می‌شود.   

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس به میزان ۰/۷ درصد گران شده شده و روی نیز افزایش قیمتی به همین میزان  را تجربه کرده است.  همچنین سرب ۰/۳ درصد رشد کرده و در این میان آلومینیوم افزایش قیمتی ۰/۶ درصدی را به ثبت رسانده است.

 

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 147 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.