مکس بورس افت 3درصدی قیمت سنگ‌آهن در این هفته - مکس بورس

بازار سنگ آهن این هفته نیز معاملات متزلزلی را پشت سر گذاشت و قیمت این محصول به تبع افول بازار فولاد چین و همچنین احتمال کاهش تقاضا از سوی فولادسازان این کشور افتی نزدیک به سه درصد را تجربه کرد. اعلام برنامه کاهش تولید فولاد در برخی از شهرهای چین چشم انداز تقاضا برای سنگ آهن را تیره کرده است.

در شروع معاملات این هفته با بهبود نسبی تقاضا در بازار وارداتی چین، قیمت سنگ آهن رشد جزئی را پشت سرگذاشت.  در ادامه هفته بهبود قیمت بیلت در بازار نقدی تانگشان نیز به تقویت معاملات سنگ آهن  در بازار نقدی انجامید امری که قیمت این محصول را به بیش از ۷۶ دلار رساند.

از روز چهارشنبه و به تبع سقوط قیمت فولاد در بازارهای آتی  و نقدی چین ، روند رو به رشد قیمت سنگ آهن در بازارهای وارداتی این کشور متوقف شد. در دو روز پایانی هفته نیز بازار سنگ آهن به تبع افول قیمت فولاد زیر فشار گرفت و همین امر نیز قیمت را به میزان ملموسی پایین آورد.

در این میان علاوه بر افت قیمت فولاد، تشدید احتمال افت تقاضا برای سنگ آهن در ماه های پیش رو نیز در سقوط قیمت ها در پایان هفته تاثیر شایانی داشت. روز جمعه مقامات دولتی در تانگشان  برنامه عملی خود را برای کنترل آلودگی هوا منتشر ساختند  که در بخشی از برنامه مذکور به کاهش نرخ تولید فولاد در این منطقه به ۵۰ درصد از ۱۵ نوامبر سال جاری تا ۱۵ مارس سال آینده مسلادی قرار اشاره شده است.

انتشار این خبر در کنار اعلام برخی محدودیت‌های تولیدی در تعدادی دیگر از شهرهای بزرگ چین چشم انداز تقاضا برای سنگ آهن را به شدت تیره ساخت و همین امر نیز در افت قیمت این محصول تاثیر شایانی داشت.

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ آهن ۶۲ درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه با افتی به میزان ۱/۸۶ دلار به ۷۲/۱۳ دلار رسید. این محصول کاهش قیمتی در حدود سه درصد را در هفته اخیر تجربه کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 105 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.