مکس بورس انتظار ادامه صعود با وجود جو منفی سهام | نظرسنجی هفتگی « دنیای بورس » - مکس بورس

در حالی‌که شاخص کل بورس تهران معاملات این هفته را با نزول شدید قیمت سهام آغاز کرده است که در نظرسنجی از فعالان بازار و همچنین کارشناسان به انتظار برای رشد دوباره قیمت‌ها نسبت به پایان هفته گذشته اشاره شده است. حال باید منتظر ماند که آیا بار دیگر سهام برخلاف شوک آغاز هفته حرکت خواهد کرد یا خیر؟

دنیای بورس: نظرسنجی این هفته «دنیای بورس» از سهام‌داران از طریق کانال تلگرامی انجام شد و قریب به ۵ هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کردند که ۴۷ درصد از شرکت‌کنندگان همچنان رای به ادامه صعود سهام داده‌اند. نظرسنجی جداگانه از کارشناسان سهام نیز با نتیجه نسبتا مشابه  نشان می‌دهد که ۴۳ درصد از کارشناسان نیز همچنان به رشد دوباره سهام امیدوار هستند.

نظرات برخی از کارشناسان در این خصوص جالب توجه بود و عنوان داشتند گرچه بازار جهانی ریزش داشته و انتظار برای افت قیمتی سهام در بورس تهران وجود دارد اما این افت قیمتی در ابتدا رخ داده و در ادامه احتمالا جبران می‌شود. حال باید منتظر ماند که آیا این رخداد انجام می‌شود؟ نظرات منفی نیز عمدتا بر محور بازار جهانی، کرونا در داخل کشور، افت نرخ دلار در پایان هفته و مواردی از این دست قرار دارد. در این میان برخی از کارشناسان نیز افت شاخص کل هم‌وزن و رشد شاخص کل و برخی دیگر از کارشناسان نیز دقیقا نظری مخالف با این موضوع را به ثبت رسانده‌اند.

۳۶ درصد از کارشناسان مسیر کم‌نوسان را برای بورس تا پایان هفته پیشبینی کرده‌اند و ۲۴ درصد از سهام‌داران نیز به مسیر کم‌نوسان سهام تا پایان هفته رای داده‌اند. نسبت هفته‌های قبل به صورت محسوسی بر میزان نظرات منفی افزوده شده است و ۲۹ درصد از سهام‌‌داران و ۲۱ درصد از کارشناسان بر نزول بورس در این هفته با عوامل فشار رای داده‌اند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 249 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 30 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.