مکس بورس بازگشت فلزات پایه به درصدهای مثبت - مکس بورس

پس از تزلزل قیمت فلزات پایه در عصر روز گذشته به تبع وقایع تروریستی بارسلون اسپانیا، این محصولات در معاملات لندن مجددا به لطف افت ارزش دلار به مدار صعود بازگشتند. در این میان انتشار آمار ناامیدکننده از بخش مسکن چین به افت قیمت ها در شانهای منجر شد.

با وقوع حادثه تروریستی عصر روز گذشته در بارسلون اسپانیا، سرمایه گذاران جریان نقدینگی را به سوی دارایی‌های امنی مانند طلا و ین سوق دادند امری که منجر به تزلزل قیمت فلزات پایه در بازار لندن شد. در این میان شناسایی سود پس از جهش قیمت ها در این هفته نیز بر معاملات فشار وارد ساخت.

این روند اما چندان به طول نیانجامید و صبح امروز بار دیگر شاهد بازگشت قیمت فلزات به مدا صعود در معاملات لندن هستیم. تحلیلگران تزلزل شاخص دلاراز شب گذشته  و همچنین افزایش خریدهای تکنیکال پس از شسکتن سطوح مقامتی مهم در روز چهارشنبه را عامل اصلی تحریک قیمت در بازار فلزات عنوان می کنند.

در این میان اداره آمار ملی چین صبح امروز  در گزارشی اعلام کرد که قیمت خانه های نوساز این کشور در ماه جولای رشدی تنها به میزان ۹/۷ درصد را تجربه کرده است. آرام تر شدن نرخ رشد قیمت مسکن به عنوان نشانه ای از فروکش کردن تب تقاضا در بازار مسکن چین از سوی سرمایه گذاران تلقی شد و همین امر نیز به افت قیمت بیشتر فلزات پایه در معالات آتی بازار شانگهای منجر شد. در این میان روی به لطف برقرار بودن روند آربیتراژ از لندن به شانگهای با رشد قیمت در این بازار مواجه شد.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی ۰/۶ درصدی در سطح ۶۵۱۷ دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی یک درصدی در سطح ۲۰۹۴ دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی ۵/۱درصدی در سطح ۲۴۴۳ دلار قرار گرفته و قیمت روی با افزایشی دو درصدی در سطح ۳۱۲۲ دلار گزارش می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 103 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.