مکس بورس بخوانید: هفته بعد 2 عرضه اولیه داریم + جزییات - مکس بورس

وضع سه عرضه اولیه جدید در بورس به کجا رسیده است. هفته پیش رو در بازار سهام دو عرضه اولیه آنهم در یک روز داریم. عرضه سومی برای کدام شرکت است.

 دنیای بورس |  امروز در حالی عرضه اولیه لاستیک یزد با رکوردشکنی دوباره حضور سهامداران به کار خود پایان داد که آخرین اخبار حکایت از دو عرضه اولیه در هفته آینده آنهم در یک روز دارد. براساس تازه ترین تصمیم صنعتی زر ماکارون با نماد «غزر» در نظر دارد چهارشنبه ۹۹/۳/۷ تعداد ۱۹۲ میلیون سهم معادل ۱۲ درصد از سهام خود را به شیوه ثبت سفارش در بورس اوراق بهادار عرضه کند. همچنین عرضه اولیه پتروشیمی آریاساسول («آریا») نیز قرار است در همین روز در فرابورس انجام شود. تعداد کل سهام «آریا» که روز چهارشنبه عرضه خواهد شد؛ ۱۸۳,۳۵۳,۶۰۰ سهم خواهد بود و مابقی به صندوق‌های سرمایه گذاری تخصیص خواهد یافت. این ۱۸۳ میلیون سهم، نقدینگی کمتر از ۱۲۰۰ میلیارد تومان لازم دارد که برای این روزهای بازار، اصلا عدد قابل توجهی نخواهد بود. با فرض مشارکت ۳ میلیون نفری، به هر کد کمتر از ۴۰۰ هزار تومان «آریا» در عرضه خواهد رسید.

فرابورس همچنین درباره عرضه اولیه سرمایه گذاری پویا نیز اعلام کرده: در حال حاضر پیگیر برگزاری مجمع افزایش سرمایه «وپویا» هستیم که پس از برگزاری مجمع، موضوع افزایش سرمایه ثبت و کدال تکمیل شود تا به مرحله ارزش‌گذاری و سپس عرضه اولیه برسد.

همچنین به گفته نوروزی، معاون امور ناشران و اعضای بورس علاوه بر اینکه ۱۰ شرکت جدید در مرحله درج در بورس قرار دارند، اظهار کرد: هم چنین پرونده بیش از ۲۰ شرکت نیز در حال آماده سازی برای طرح در جلسه هیأت پذیرش قرار دارد.

در روز آخر، رکوردشکنی مشارکت در عرضه اولیه‌ها با لاستیک‌های یزدی شتاب گرفت. گفته می‌شود عرضه اولیه سهام «پیزد» در فرابورس با استقبال بیش از ۳ میلیون سهامداران روبه‌رو شد که رکورد تازه‌ای در بازار سهام به شمار می‌رود. به هر کد معاملاتی ۱۴ سهم «پیزد» اختصاص یافت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 256 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 24 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.