مکس بورس بررسی بازار پلی‎اتیلن‌ ها در هفته که گذشت - مکس بورس

پس از رونق نسبی بازار پلی اتیلن‌ در هفته‌های پیشین، گریدهای مختلف این محصول در بازارهای مختلف آسیایی روند قیمت باثباتی را در روزهای گذشته تجربه کردند و برخی گرید‌ها نیز کمی ارزان شدند.

در هفته‌های اخیر به علت افزایش تقاضا برای پلی اتیلن‌ها به خصوص پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی از سوی صنایع پایین دستی، قیمت‌ها رشد مطلوبی را پشت سر گذاشتند.

در این هفته اما تقاضا چندان چشمگیر نبود و همین امر نیز به تزلزل قیمت این محصولات منجر شد. همچنین با بازگشت سایت تولید پلی اتیلن سبک شرکت پتروناس مالزی به مدار تولید، عرضه این محصول افزایش یافت و همین امر نیز فشار نسبی بر بازار را وارد کرد.

همچنین فعالان بازار از احتمال افزایش عرضه پلی اتیلن از سوی ایالات متحده به بازارهای چین در ماه آینده خبر می‌دهند امری که احتمال بالا رفتن ملموس سطح عرضه را تقویت کرده است.

در عین حال دولت چین اخیرا بازرسی از واحدهای تولید پلاستیک را در راستای برنامه‌های حفاظت از محیط زیست این کشور افزایش داده امری که به افت تولید در صنعت پلاستیک منجر شده و تقاضا برای پلی اتیلن‌ها را پایین آورده است.

بدین ترتیب پلی اتیلن سبک در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا بدون تغییر در سطح ۱۱۷۰ دلار قرار گرفت.  قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا در سطح ۱۱۹۰ دلار گزارش می‌شود که این رقم نیز نشان دهنده ثبات قیمت در این هفته است.

قیمت پلی اتیلن سبک خطی گرید بوتن در قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا در روز چهارشنبه گذشته به ۱۱۰۰ دلار رسید که این رقم نشان دهنده افت ۲۰ دلاری قیمت در هفته اخیر است. همچنین در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا این محصول بدون تغییر قیمت در سطح ۱۱۳۰ دلار معامله شد.

همچنین در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته قیمت هر تن پلی اتیلن سنگین گرید فیلم تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا با افتی ۱۰ دلاری در سطح ۱۱۱۰ قرار گرفت. در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا این محصول بدون تغییر در سطح ۱۱۴۰ دلار معامله شد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 140 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.