مکس بورس برنامه واگذاری بازمانده بورسی «ثعمرا» - مکس بورس

عمران و توسعه شاهد به دنبال این است که تنها بازمانده بورسی خود؛ سیمان خوزستان را به قیمت هرسهم ۳۹۰ تومان به فروش برساند، بلکه بتواند در یک وضعیت متعادل (بدون زیان) سهم ۵ درصدی خود را واگذار کند.  

 زمان عرضه

عمران و توسعه شاهد در راستای صرفه و صلاح شرکت و برنامه‌های از قبل گرفته شده به دنبال خروج از تنها شرکت بازمانده بورسی در پرتفوی سرمایه‌گذاری خود است. بر مبنای تصمیم گرفته شده «ثعمرا» قصد دارد ۵ درصد سهم مالکیتی خود معادل ۳۳ میلیون سهم را در سیمان خوزستان به قیمت هر سهم ۳۹۰ تومان به صورت بلوکی در ۱۰ مردادماه بفروشد.

درآمد فروش

درآمد فروش ۳۳ میلیون سهم «سخوز» با قیمت مزبور در حالی ۱۲ میلیارد و ۸۷۰ تومان می‌شود که بر مبنای صورت وضعیت پرتفوی توسعه و عمران شاهد، قیمت تمام شده مالکیت ۵ درصدی در «سخوز» ۱۳ میلیارد تومان محاسبه شده است. با توجه به سود تقسیمی ۳ تومانی هر سهم «سخوز» (منتهی به ۳۰ اسفندماه ۹۵) ۹۹ میلیون تومان سود عاید «ثعمرا» می‌شود. این در حالی است که اختلاف ۱۳۰ میلیون تومانی قیمت تمام شده و قیمت پیشنهادی فروش و عایدی هر سهم «سخوز» نشان از تصمیم «ثعمرا» برای سربه‌سرشدن و جلوگیری از ضرو زیان است.

سناریوی قیمت

اگر چه سناریوی قیمت ۴۰۰ تومانی هر سهم «سخوز» در عرضه بلوکی «ثعمرا» می‌تواند فروش را به بالای ۱۳ میلیارد تومان برساند و «ثعمرا» را از مسیر زیان خارج و به فاز صعودی برساند، اما به دلیل روانی بودن قیمت که به نظر بازار چندان تمایلی به حضور درآن ندارد. «ثعمرا» تصمیم گرفته در یک وضعیت متعادل که بتواند به راحتی از آن خارج شود و زیانی هم متحمل نشود، واگذاری «سخوز» را در دستور کار قرار دهد.

سوابق قبلی

«ثعمرا» قصد دارد «سخوز» را به صورت بلوکی و برمبنای ارزندگی سهم عرضه کند و از این بابت بالابودن قیمت عرضه بلوکی نسبت به قیمت روز سهم، طبیعی به نظر رسد اما سوابق قیمتی «سخوز» هم تا حدی می‌تواند سیمای بهتری از دلایل فروش «سخوز» توسط «ثعمرا» در اختیار دهد.  «سخوز» در یک سال اخیر محدود قیمتی ۲۰۰ تومان تا ۳۲۵ تومان را تجربه کرده است.

   

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 180 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.