مکس بورس بهبود معاملات فلزات‌پایه در ابتدای هفته - مکس بورس

فلزات پایه با پشت سر گذاشتن معاملات رو به افول جمعه گذشته توانستند در شروع معاملات این هفته به مدار صعود بازگردند. افزایش سطح خرید تکنیکال و کاهش موجودی انبار بسیاری از محصولات در چین به علت بالا رفتن سطح خرید ها پیش از شروع تعطیلات ملی این کشور در ابتدای اکتبر، از جمله عوامل حمایت کننده از قیمت‌ها  به حساب می آیند.

پس از افت قیمت ها در روز جمعه ، امروز بار دیگر شاهد افزایش سطح خریدهای تکنیکال در معاملات لندن هستیم امری که به رشد قیمت ها کمک شایانی کرده است. درگیری های لفظی میان مقامات آمریکا و کره شمالی در پایان هفته علتی بود که به خروج جریان نقدینگی از معاملات فلزات منجر شد اما امروز با آرام تر شدن فضای شبه جزیره کره بار دیگرقیمت ها ه مدار صعود بازگشته است.

همچنین در بازار آتی شانگهای موجودی انبار بسیاری از محصولات به ویژه مس و سرب روندی رو به افول را تجربه می کند  که این امر نیز در رشد قیمت نقش آفرین بوده است. فعالان بازار معتقدند در آستانه شروع تعطیلات ملی چین در ابتدای اکتبر، برخی از مشتریان به منظور تجدید موجودی انبار هم اکنون دست به کار شده اند و ترجیح می دهند نیاز خود را در قیمت های جاری تامین کنند  و از نوسان احتمالی قیمت ها در اکتبر در امان بمانند.

در این میان تنها در معاملات آلومینیوم شاهد تسلط روندی نزولی هستیم. پس از رشد قیمت مطلوب این محصول در هفته گذشته، فشار ناشی از شناسایی سود کمی معاملات رازیر فشار قرار داده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی مختصر در سطح ۶۴۸۱ دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با کاهشی ۰/۲ درصدی در سطح ۲۱۵۵ دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی جزئی در سطح ۲۴۹۰ دلار قرار گرفته و در این میان قیمت روی با افزایشی ۰/۹ درصدی در سطح ۳۰۸۸ دلار گزارش می‌شود.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس به میزان ۰/۹ درصد رشد کرد و روی نیز به همین میزان افزایش قیمت را به ثبت رساند.  سرب به میزان ۱/۵ درصد گران  شد و در این میان آلومینیوم افت قیمتی ۰/۸ درصدی را تجربه کرد.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 146 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.