مکس بورس بوتادین در سقف قیمت 5ماهه - مکس بورس

در پی وجود تقاضای قوی و کمبود عرضه بوتادین در بازارهای آسیایی، این محصول به روند رشد قیمت خود در هفته اخیر ادامه داد و به بالاترین سطح در بیش از پنج ماه اخیر رسید.

پلاتس: حجم محموله های ماه اکتبر بوتادین در بازارهای آسیایی بسیار محدود شده چرا که بیشتر تولیدکنندگان حجم اصلی محصول خود را در هفته های گذشته به فروش رسانده اند.

خروج واحد پالایش گاز شرکت Formosa تایوان از مدار تولید در میانه آگوست یکی از دلایل اصلی کاهش عرضه بوتادین به بازارهای آسیایی در هفته های اخیر به حساب می آید. این سایت تولیدی که به علت فرآیند تعمیر و نگهداری تعطیل شده ، در ۲۹ سپتامبر قرار است به مدار تولید بازگردد.

همچنین به علت وجود تقاضای مناسب، شرکت سینوپک در این هفته قیمت فروش بوتادین در شرق چین را با افزایشی بیش از چهار درصد در سطح ۱۲۲۰۰ یوان درب کارخانه  اعلام کرد که این رقم برابر با ۱۵۶۶ دلار بر مبنای قیمت های وارداتی است. بدین ترتیب قیمت هر تن بوتادین برای تحویل به مشتری به بیش از ۱۷۰۰ دلار می رسد. به تبع این امر تقاضا برای بوتادین از سوی چینی ها در بازر وارداتی جهش ملموسی را در این هفته تجربه کرد.

در هفته‌ای که گذشت قیمت بوتادین در قرارداد سی اف آر چین با رشدی ۸۰ دلاری به ۱۶۰۰ دلار رسید. این محصول در قرارداد فوب کره جنوبی نیز به همین میزان گران شد و در سطح ۱۵۵۰ دلار قرار گرفت. قیمتهای مذکور از ۲۶ ماه مارس تاکنون در بازار بوتادین تجربه بود.

ذکر این نکته ضروری است که بوتادین به عنوان ماده اصلی تولید کائوچوی مصنوعی به حساب می آید و رشد قیمت این محصول بهای تمام شده در صنعت تولید تایر خودرو را به شدت تحریک می کند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 41 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.