مکس بورس تب طلا فروکش کرد - مکس بورس

در پی بازگشت دلار به مدار صعود و آرام شدن نسبی اوضاع در شبه جزیره کره، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه در مسیر نزولی قرار گرفت.

پس از تجربه کف دو سال و نیمه در شب گذشته، امروز شاهد بازگشت شاخص دلار به مدار صعود بودیم.  به تبع انتشار گزارش بهتر از انتظار شاخص اطمینان مصرف‌کنندگان آمریکایی در کنار آرام شدن فضای ژئوپولیتیکی در شبه جزیره کره، شاخص دلار توانست در صبح امروز رشدی نزدیک به ۰/۳ درصد را تجربه کند.

همچنین پس از صعود نرخ برابری یورو به دلار به بیش از ۱/۲ در روز گذشته، امروز سرمایه‌گذاران مشغول بستن موقعیت‌های معاملاتی به منظور شناسایی سود هستند امری که به رشد بیش از پیش ارزش دلار کمک شایانی کرده است. به تبع این روند معاملات طلا در روز جاری زیر فشار نسبتا ملموسی قرار گرفت.

همچنین پس از موضع‌گیری‌های مقامات ژاپن، کره جنوبی وایالات متحده در زمینه شلیک موشک بالستیکی از سوی کره شمالی در روز گذشته، امروز فضای آرام‌تری در سطح شبه جزیره کره حاکم شده و همین امر نیز تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن را پایین آورده است.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه دسامبر با قرارگیری در سطح ۱۳۱۲/۷ دلار افت قیمتی بیش از شش دلار را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی قیمت به میزان مختری پایین آمده و در سطح ۱۳۰۸/۳ دلار قرار گرفته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 179 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.