مکس بورس تحلیل بنیادی کتوکا - مکس بورس

تاریخچه و فعالیت
کتوکا  یا شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا در سال ۱۳۷۰ به صورت سهامی خاص تأسیس گردید.شرکت در سال ۱۳۹۳ به شرکت سهامی عام تبدیل و شرکت مذکور به موجب صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۹۳/۰۹/۱۰در زمره شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار قرار گرفته است. در حال حاضر شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (سهامی عام) جزءواحدهای تولیدی شرکت توکا تولید اسپادان و آن شرکت از ساب هولدینگ شرکت سرمایه گزاری توکا فولاد می باشد.

شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا با نماد کتوکا در صنعت دیر گدازها فعالیت می کند و زمینه اصلی فعالیت آن در صنایع فولاد کشور می باشد.سهم تولید مواد نسوز که بالغ بر ۵۰ نوع محصول می باشد بیش از ۵ درصد از کل بازار داخلی ایران را تشکیل می دهدکه به صنایع بزرگی مثل فولاد مبارکه اصفهان – فولاد هرمزگان جنوب – فولاد آلیاژی ایران – فولاد خوزستان – فولادکاوه جنوب کیش و سایر فولاد های بخش خصوصی فروخته می شود.

در بخش نوچینی و تعمیرات نسوز نیز این شرکت سابقه طولانی و درخشانی دارد و لیست پروژه های در دست اجراء به شرح جدول ذیل می باشد.

 

تحلیل بنیادی کتوکا

علاوه بر فروش و تعمیرات، شرکت قراردادهای تأمین مواد نسوز و اجرا را به  برای تاندیش های فولادمبارکه و فولاد آلیاژی ایران (یزد) از ابتداي تیرماه ۱۳۹۵ در دست اجرا دارد که این شیوه از قراردادها که شیوه جدیدی است ومنافع طرف های قرارداد را در بردارد در حال گسترش در آینده است و می تواند علاوه بر تاندیش ها، کوره های ذوب و پاتیل نگهدارنده مواد مذاب را نیز در برگیرد.

وضعیت معاملات و قیمت سهام

تحلیل بنیادی کتوکا

شرکت فولاد مبارکه بزرگترین مشتری شرکت است.

موارد ریسک زمینه فعالیت شرکت :

-کمبود و افزایش نرخ ارز و اثرات آن در واردات مواد اولیه تولید محصولات نسوز به لحاظ خارجی بودن آنکه حدود بیست و پنج درصد از مواد اولیه تولید را تشکیل می دهد.

-افزایش قیمت مواد اولیه خارجی و اثرات منفی آن روي قیمت تمام شده.و به دنبال آن کاهش درآمد

-کاهش احتمالی تولید محصولات فولادي در قراردادهاي شرکت.

-افزایش هزینه های حمل و نقل.

-افزایش تعرفه های گمرکی روی مواد اولیه وارداتی.

-کاهش نقدینگی در بخش سرمایه در گردش به علت عدم وصول به موقع مطالبات و کاهش قدرت خرید.

-افزایش نرخ تسهیلات براي تأمین مواد اولیه.

-محدودیت صادرات مواد اولیه کشور چین به لحاظ مسائل زیست محیطی و تبدیل انرژی حاصل از ذغال سنگ به گاز و نهایتاٌ افزایش مواد اولیه وارداتی از کشور چین.
افزایش نرخ دستمزدها و اجاره ماشین آلات در قراردادهای پیمانکاری

محصولات و خدمات اصلی

محصولات اصلی شرکت شامل تولید انواع جرم های منیزیتی و آلومینایی – قطعات نسوز و دریچه کشویی است  که بر اساس سفارش مشتریان تولید و توزیع می گردد. و همچنین درآمد حاصل از خدمات شامل درآمد حاصل از تعمیر و نگهداری و نسوز چینی در کلیه نواحی شرکت های فولادی می باشد.

در بخش پروژه ها نیروي کار
موقت بر حسب قرارداد نوچینی نسوز و تعمیرات بکار گرفته می شود و با پایان قرارداد تا گرفتن قراردادجدید ریزش پیدا می کنند.
در بخش بهره برداری و تولید ، نیروها ثابت می باشند  ( ۴۳ نفر براي تولید ۲۲ هزار تن جرم های نسوز در سال).

درآمد حاصل از تولید در دوره سه ماهه ابتدایی منتهی به ۱۳۹۷/۰۳/۳۱  با مدت مشابه سال گذشته:

تحلیل بنیادی کتوکا

با توجه به جدول فوق

درآمد حاصل از تولید انواع جرم های نسوز نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته افزایش ۱۴ درصدی داشته است.

درآمد حاصل ازتولید انواع دریچه های کشویی نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته  افزایش ۶۹ درصدی داشته است.

درآمد حاصل ازتولید انواع قطعات نسوز نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته  افزایش ۴۹ درصدی داشته است.

درآمد خدمات نسوزکاری نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته افتی بسیار جزیی در حدود ۱ درصد داشته است

درآمد پروژه های تاندیش نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته  افزایش ۲۳ درصدی داشته است.

در مجموع رشدی ۲۴ درصدی درآمد  قابل مشاهده است .نتیجه عملیات سه ماهه اول سال ۱۳۹۷ در مقایسه با بودجه شرکت و بر اساس پیش بینی شده حدود ۲۹,۷درصد افزایش نشان می دهد که عمدتا حاصل افزایش درآمدهای عملیاتی شرکت (افزایش سفارشات مشتریان) می باشد.

مقایسه مقدار تولید در دوره سه ماهه ابتدایی منتهی به ۱۳۹۷/۰۳/۳۱  با مدت مشابه سال گذشته به شرح جدول زیر است.

تحلیل بنیادی کتوکا

انواع جرم تولیدی(تن) در دوره سه ماهه ابتدایی منتهی به ۱۳۹۷/۰۳/۳۱  در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۷ درصدی تولید داشته است .

انواع قطعات نسوز(عدد) در دوره سه ماهه ابتدایی منتهی به ۱۳۹۷/۰۳/۳۱  در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۸درصدی تولید داشته است .

انواع دریچه کشویی(عدد) در دوره سه ماهه ابتدایی منتهی به ۱۳۹۷/۰۳/۳۱  در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۱۷درصدی(چهاربرابری) تولید داشته است .

کارخانه :

ظرفیت تولیدی فعلی کارخانه بالغ بر ۲۲ هزار تن انواع جرم های نسوز منیزیتی و آلومینایی می باشد. این عدد تا تیر ماه ۱۳۹۵ بالغ بر ۱۵ هزار تن بود که با توسعه زیر سقف به ۲۲ هزار تن رسید . پیش بینی می شود باراه اندازی تولید آزمایشی کارخانه نسوز در منطقه ویژه اقتصادی هرمزگان با ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن، در دیماه
۱۳۹۷ ظرفیت تولید شرکت به ۳۲ هزار تن در سال برسد.بازارهای اصلی شرکت در صنایع فولاد می باشد. فروش محصولات با قراردادهای تأمین و اجرا به صورت
فروش و کاربرد مواد نسوز در تاندیش های فولاد سازی است و درآمد شرکت تابعی از میزان تولید است و به ازاءCOST PER TON میباشد  . در حال حاضر فولادمبارکه اصفهان، فولاد هرمزگان جنوب و فولاد آلیاژی یزد مشتریان عمده هستند و سایر فروش مواد نسوز فارغ ازاجرا به واحدهای فولاد سازی از قبیل ذوب آهن پاسارگاد، ذوب آهن فولاد ویان، فولاد کاوه جنوب کیش، ذوب آهن البرز غرب، ذوب آهن فولاد خزر، فولاد آلیاژی اصفهان، فولاد خوزستان و … انجام می شود.

صادرات:

در خصوص صادرات در آینده چنانچه واحد تولید جرم ها در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس به بهره برداری برسد با توجه به اینکه در منطقه ویژه اقتصادی هرمزگان واقع شده است فرصت صادرات ، حداقل به کشورهای همجوار قابل تصور است لیکن میباست به اثرات مهم تحریم ها در این زمینه نیز توجه داشت و لذا تحلیل پذیری نتایج حاصله با توجه به پیچیدگی اوضاع سیاسی کشور و رابطه با آمریکا در مقطع تحلیل نماد امکان پذیر نیست . لیکن به فرض امکان صادرات میتوان انتظار تحقق  حداقل سود ۱۴ تومنی به ازای هر سهم را بر اساس تن تولیدی را از این پروژه  و با ثبات نرخ فعلی فروش محصول برای کتوکا داشت.

از آنجایی که به علت کمبود آب ، صنایع فولاد به لب دریا سوق داده شده اند ؛ لذا در منطقه ویژه اقتصادي خلیج فارس در سیاست های توسعه اقتصادي دولت تا سال ۱۴۰۴ پیش بینی شده است که بالغ بر ۱۲ میلیون تن فولاد تولید خواهد شد. لذا شرکت از این فرصت استفاده نمود و با افزایش سرمایه از ۷۲ میلیارد ریال به ۱۵۰ میلیون ریال  در اداره ثبت شرکت ها اقدام نمود ، و در حال حاضر در حال احداث کارخانه ايی در منطقه ویژه هرمزگان می باشد که در آن قرار است ۵,۰۰۰ تن جرم آلومینایی و ۵,۰۰۰ تن جرم منیزیتی سالیانه تولید شود و پیش بینی شده در دی ماه سال جاري، کارخانه به بهره برداري برسد.استفاده از تسهیلات ویژه منطقه آزاد بالاخص ورود مواد اولیه، ساخت و فروش به داخل و خارج فرصت بسیار خوبی را در آینده برای سهامداران به وجود خواهد آورد.البته در این مورد میبایست به مزایای مناطق آزاد و معافیت مالیاتی نیز توجه داشت.

با توجه به وابستگی زیاد صنعت نسوز عمدتا به صنایع فولاد کشور ، رکود یا رونق در صنعت فولاد اثر گذار روی تولید و خدمات نسوز خواهد بود صنعت فولاد جهان در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل از آن ۵ درصدافزایش تولید داشته باشد ولی شرایط پیش رو در سال ۱۳۹۷ در داخل کشور در ابهام است. بحث برجام و تحریم های احتمالی و همچنین افزایش نرخ ارز از عوامل بیرونی تأثیرگذار بر صنعت دیرگدازهاست. با توجه به اینکه بیش از ۲۵ درصد از مواد اولیه تولیدات وارداتی است و قیمت ارز و محدودیت های سیستم بانکی می تواند بر روند پیش بینی ها اثرگذار باشد.

موضوع مهمی که در حال حاضر اثر گذار روی عملیات شرکت است بحث رکود اقتصادی و کاهش سرمایه گذاری است که دامنه رقابت را بسیار تنگ کرده است . تعداد زیادی از شرکت ها برای ماندن در بازار پیشنهادهاي قیمت خود را در مناقصه ها غیر منطقی و بسیار پایین می دهند که عملا خودزنی می کنند. لذا رقابت با آنها بامدیریت بر قیمت تمام شده و افزایش بهره وری و داشتن برند امکان پذیر است.

اسامی سهامداران شرکت در تاریخ ۱۳۹۷/۰۴/۱۰ به شرح زیر است:

تحلیل بنیادی کتوکا

نقشه های استراتژیک شرکت

مهمترین چالش ها رقبا هستند لذا برای مقابله با رقبا شرکت  میبایست کاهش بهای تمام شده تولید و افزایش بهره وری را جزء اهداف خود قرار دهد. ازآنجایی که بالاي ۸۰ درصد بهای تمام شده را مواد اولیه تشکیل میدهدلذا شرکت اعلام نموده است  با تنظیم قراردادهای میان مدت با تأمین کنندگان داخلی سعی در ثابت نگهداشتن قیمت خرید نموده است و از طرفی با پیش بینی وضعیت بازار بین المللی در تدارك مواد اولیه حداقل برای ۶ ماه با در نظر داشتن محدودیت نقدینگی تلاش گردیده است این موضوع نیز صریحا در گزارش های شرکت که در سامانه کدال منتشر گردیده است مورد اشاره قرار گرفته است که در ادامه به بررسی میزان موجودی مواد شرکت نیز میپردازیم.

برنامه توسعه ای شرکت

شرکت سعی درتولید محصولات جدید و قابل رقابت با انواع خارجی نموده است. نمونه آن تولید جرم سرد کف کوره می باشد که خرید خارجی واحدهای فولاد سازی را به طرف خرید داخلی سوق داده است.  در این رابطه آزمایشگاه مجهزی نیز تجهیز گردیده است.در لحظه تحلیل امکان بررسی بیشتر این مورد و تاثیرات سود آوری آن  امکان پذیر نشد, فلذا بررسی آن از طریق شرکت به فرصتی دیگر موکول میگردد.

راهبردهای شرکت براي مواجهه باافزایش هزینه مواد اولیه

شرکت ادعا نموده است با توجه به روند افزایش قیمت ارز و مواد اولیه در سه ماهه اول سال۱۳۹۷ سعی در استفاده از ترکیب بهینه مواد با کارآیی بیشتر و قیمت تمام شده پایین تر نموده است تا بتواند در بازار رقابتی موقعیت خود را حفظ کند. و از طرف دیگر افزایش نرخ مواد اولیه را در قرارداد هاي بلند مدت خود پیش بینی نموده و بر اساس سفارشات و برنامه تولید مواد اولیه لازم را به موقع تدارك دیده است.در خصوص افزایش نرخ ارز و اثرات آن روی قیمت تمام شده سعی گردیده این چالش از طریق تعامل با تأمین کنندگان مواد در داخل و تثبیت قیمت برای دوره های ۶ ماهه با توافقات فی مابین کنترل گردد. شرکت با تشکیل کمیته وصول مطالبات و پیگیري مطالبات معوق سعی در اصلاح چرخش فروش و نقدینگی کرده است.شرکت بدهی غیرقابل برنامه ریزی جهت پرداخت ندارد و تسهیلات بانکی برای جلوگیری از خسارت تأدیه دیون و افزایش هزینه های مالی در موعد مقرر تسویه شده است.عمده منابع مالی د ر اختیار شرکت، منابع حاصل از عملیات جاری است. درخصوص توسعه آتی شرکت در منطقه هرمزگان از طریق بازار سرمایه و افزایش سرمایه و پیش بینی دریافت تسهیلات اقدام گردیده است.جریان هاي نقدی حاصل از فروش و اجرای پروژه ها با توجه به تأخیر در وصول مطالبات و شرایط انقباضی حاکم بر بنگاه های اقتصادی در کمیته ای بنام اولویت بندی پرداخت ها مطرح و با توجه به اهمیت بیشتر در فعالیت ها و پروژه ها تصمیم گیری و تخصص می یابد.عطف به کلیه موارد مذکور میبایست توجه داشت که هزینه‌های فروش، اداری و عمومی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است که بنظر شرکت با توجه به موضوع افزایش نرخ دستمزد سالیانه ۱۲ درصدی و نرخ تورم در این قسمت نیز بسیار خوب عمل کرده است اما با توجه به احتمال افزایش مجدد دستمزد کارگری و نرخ تورم میتوان تصور کرد که کنترل این بخش از هزینه ها سخت تر از سالیان گذشته باشد.

پرسنل  در استخدام شرکت 

در سه ماهه اول سال ۱۳۹۷ تعداد ۲۴۷ نفر (سال مالی قبل؛ ۲۸۴ نفر) از کارکنان شرکت در پروژه ها تعمیر و نگهداری و نسوزچینی مشغول به کار بوده اند.

تحلیل بنیادی کتوکا

نسبت مالی برای سادگی کار در جدول زیر آورده شده است.

تحلیل بنیادی کتوکا

صورت های مالی شرکت

عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۷/۱۲/۲۹:توليدی و خدمات صنايع نسوز توکادر دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۹۶/۱۲/۲۹  به ازای هر سهم ۳۸۴ ریال سود محقق کرده است شرکت در این دوره افزایش سرمایه ۱۰۸درصدی را به ثبت رساند و با اعمال سرمایه جدید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  در سود هر سهم ۵درصد رشد را نشان میدهد ولی سود خالص رشد ۱۲۰درصدی داشته است.کتوکا براساس عملکرد ۱۲ ماهه آخرین پیش بینی سال مالی منتهی به ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ را ۱۱۳درصد پوشش داده است.

دوره سه ماهه ابتدایی منتهی به ۱۳۹۷/۰۳/۳۱  با مدت مشابه سال گذشته
بر اساس گزارش حسابرسی نشده توليدی و خدمات صنايع نسوز توکا در دوره ۳ ماهه منتهی به ۱۳۹۷/۰۳/۳۱ به ازای هر سهم ۸۴ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۱درصد رشد بدلیل  افزایش درآمدهای عملیاتی را نشان میدهد.این شرکت براساس عملکرد ۳ ماهه برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۷/۱۲/۲۹ مبلغ ۱۲,۶۵۴ میلیون ریال سود خالص محقق کرده است.

-حساب ها و اسناد دریافتنی تجاری و غیرتجاری
از جمله دلایل افزایش ۲۶ درصدی  این حساب نسبت به پایان سال ۱۳۹۶ مربوط به افزایش درآمد های عملیاتی،افزایش سپرده های نزد کارفرمایان (با توجه به مدت قرارداد) از جمله سپرده حسن انجام کار و سپرده بیمه و عدم وصول مطالبات به دلیل تأخیر در تأیید صورت وضعیت ها می باشد.

– موجودی مواد و کالا

ازجمله دلایل کاهش ۲۲درصدی سرفصل حساب های موجودی مواد و کالا در تاریخ ۱۳۹۷/۰۳/۳۱ نسبت به  ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ مربوط به کاهش حجم خرید مواد اولیه با توجه به برنامه ریزی تولید می باشد.به عبارتی شرکت انتظار کاهش تولید را لااقل در مقطع فعلی داشته است .

-پیش پرداخت ها
افزایش سرفصل حساب پیش پرداخت ها در پایان سه ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۷ نسبت به قبل مربوط به اعتبارات اسنادی گشایش شده نزد بانک سپه جهت خرید مواد اولیه از جمله تبولار، بوکسیت و سیمانمی باشد.

-دارایی هاي ثابت مشهود
افزایش ۱۷ درصدی  دارایی های  ثابت مشهود عمدتاً مربوط به مخارج انجام شده جهت ساخت طرح تولید جرم های نسوز در منطقه ویژه اقتصادی هرمزگان می باشد که انتظار می رود عملیات ساخت آن در تاریخ۱۳۹۷/۰۹/۳۰ تکمیل گردد.

پرداختنی های تجاری و غیرتجاری
از جمله دلایل کاهش ۱۰ درصدی  این سرفصل حساب نسبت به سال قبل مربوط به کاهش حجم خرید مواد اولیه در سه ماهه ابتدای سال ۱۳۹۷ و تسویه حساب با فروشندگان می باشد.

سود سهام پرداختنی
افزایش ۲۶۱ درصدی این سرفصل حساب نسبت به سال قبل مربوط  به تصویب سود سهام قابل تقسیم بین سهامداران مطابق مجمع عمومی عادي سالیانه مورخ ۱۳۹۷/۰۲/۱۶ میباشد .لازم است یادآوری شود مجمع این شرکت در تاریخ  یکشنبه مورخ ۱۳۹۷/۰۲/۱۶  برگزار گردید و ۲۵۰ ریال سود نقدی  تقسیم کرد

 درآمدهای عملیاتی:
مقایسه درآمدهاي عملیاتی دوره جاری نسبت به دوره مشابه قبل بیانگر رشد ۲۴ درصدی به دلیل:
الف) افزایش درآمد حاصل از فروش محصولات با توجه به افزایش تعداد و نرخ فروش محصولات.
ب) افزایش ۲۳ درصدی درآمد حاصل از اجرا و تأمین پروژه های تاندیش به دلیل افزایش حجم تولید محصولات کارفرمایان و بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی؛

افزایش ۲۴ درصدی  بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی سه ماهه ابتداي سال ۹۷ نسبت به دوره مشابه قبل عمدتا ناشی از:
الف) افزایش حجم تولید و نرخ بهای تمام شده مواد اولیه خریداری شده شامل افزایش نرخ ارز و تعرفه های گمرکی و افزایش هزینه ها ناشی از تورم و
ب) افزایش بهای تمام شده پروژه تاندیش به علت افزایش بهای تمام شده محصولات تولید و مصرف شده در پروژه و همچنین افزایش هزینه حقوق و دستمزد و سربار است.

به عبارتی رشد ۲۴ درصدی درآمدهای عملیاتی  با رشد ۲۴ درصدی بهای تمام شده عملیاتی خنثی شده است (اختلاف ۲۹ میلیون ریالی بین این دو سرفصل وجود دارد )و از این منظر تغییر بااهمیتی در صورت های مالی سه ماهه منتشره منتهی به سه ماهه ۱۳۹۷/۰۳/۲۹ مشاهده نمیشود.

تحلیل بنیادی کتوکا

عمده دلایل اصلی کاهش جریان خالص ورود وجه نقد ناشی از فعالیت های عملیاتی نسبت به دوره قبل؛مربوط به افزایش حساب های دریافتنی و پرداختنی تجاری و غیرتجاری می باشد.

عمده دلیل خروج وجوه نقدی حاصل از فعالیتهای سرمایه گذاری در سه ماهه ابتدایی سال۹۷ نسبت به دوره مشابه قبل مربوط به خرید دارایی ثابت و خرید ۳،۰۰۰،۰۰۰ حق تقدم سهام شرکت فراورده های نسوز آذر می باشد.

تحلیل بنیادی کتوکا

با توجه به وضعیت رقابتی موجود دستیابی به سطح یکسانی از شاخص,  نسبت به دوره های قبل نمایانگر وضعیت مطلوب می باشد.

تحلیل بنیادی کتوکا

 

نتیجه کلی

در مجموع و با نگاه بر محصولات تولیدی رشدی ۲۴ درصدی درآمدهای عملیاتی  قابل مشاهده است .نتیجه عملیات سه ماهه اول سال ۱۳۹۷ در مقایسه با بودجه شرکت و بر اساس پیش بینی شده حدود ۳۰ درصد افزایش نشان می دهد که عمدتا حاصل افزایش درآمدهای عملیاتی شرکت (افزایش سفارشات مشتریان) می باشد.اما رشد ۲۴ درصدی درآمدهای عملیاتی  با رشد ۲۴ درصدی بهای تمام شده عملیاتی خنثی شده است (اختلاف ۲۹ میلیون ریالی بین این دو سرفصل وجود دارد )و از این رو تغییر بااهمیتی در صورت های مالی سه ماهه منتشره منتهی به سه ماهه ۱۳۹۷/۰۳/۲۹ مشاهده نمیشود.تولید و فروش محصولات شرکت دارای تنوع و بر اساس سفارشات دریافتی از مشتریان می باشد، از این رو متوسط نرخ فروش محصولات هر ماه لزوماً یکسان نمی باشد. . در سه ماه نخست  سال مالی میزان تولید و فروش انواع  دریچه کشویی در مقایسه با سال گذشته رشدی  ۴ برابری (۲۱۷ درصدی )داشته است .تولید انواع جرم های نسوز نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته افزایش ۱۴ درصدی داشته است.تولید انواع دریچه های کشویی نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته  افزایش ۶۹ درصدی داشته است.تولید انواع قطعات نسوز نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته  افزایش ۴۹ درصدی داشته است.درآمد خدمات نسوزکاری نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته افتی بسیار جزیی در حدود ۱ درصد داشته است ودر نهایت درآمد پروژه های تاندیش نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته  افزایش ۲۳ درصدی داشته است.از پروژه های تاتدیش درامد کسب شده طی سه ماه سال جاری ۷۱ میلیارد ریال بوده است  و ۳۳ درصد درآمد شرکت را ایجاد کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳درصد رشد را نشان میدهد به فرض تدوام شرایط فعلی سود هر سهم شرکت رقمی بیش از ۵۰۰ریال خواهد بود. تاتدیش  میتواند منجر به تحقق سود بالاتری نیز شود.با کسب ۸۴ریال سود در سه ماه نخست هم میتوان انتظار داشت که سود خالص سال جاری نسبت به سود ۴۱۹ریال به روش  t t m عدد بالاتری باشد.اما بفرض حفظ این مقدار سودآوری یعنی ۸۴ ریال در گزارش های عملکرد آتی شرکت نمیتوان انتظار رشد در سودآوری داشت و بنابراین از این منظر شرکت میبایست در ماه های آتی بر آهنگ سود آوری خود بیافزاید. اما در درازمدت و صرفنظر از اثار تحریم های ایالات متحده و پس از بهره برداری پروژه هرمزگان در دی ماه میتوان رشد سود شرکت را با دقت بالاتری تحلیل کرد .بنابراین منتظر گزارش های ماه های بعد و خصوصا گزارش عملکرد شش ماهه کدال خواهیم ماند.

سلب مسئولیت:هر داستانی دو روایت متفاوت خواهد داشت و بنابراین هر تحلیلی میتواند دارای خطا باشد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 380 views بار دسته بندی : تحلیل نماد تاريخ : 11 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.