مکس بورس تحلیل بورس امروز | دو رفتار بازار - مکس بورس

امروز در پی باقی ماندن صف های خرید در بازار، سهامداران دو رفتار از ابتدای تا معاملات را از سر گذراندند. اتفاقاتی که امروز افتاد، به نظر میرسد روزهای آینده را هیجانی می کند.

دنیای بورس | شنبه هیجانی بورس این بار تب تندی نداشت و بازار یکی از کم حجم‌ترین روزهای اخیر خود را سپری کرد. خساپا امروز با بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان معامله، بیشترین ارزش معامله را به خود اختصاص داد، در حالی که در روزهای گذشته رکورد بیشترین ارزش معامله برای یک سهم به بیش از چند هزار میلیارد تومان می‎‌رسید اما امروز مجموع ارزش معاملات خرید سهام و حق تقدم ۸۳۵۰ میلیارد تومان بود.

کم بودن حجم معاملات امروز دو تفسیر دارد؛ نخست آنکه، بسیاری از صفوف خرید تا انتهای بازار پابرجا باقی ماند و همین مسئله ارزش معاملات را پایین نگه داشت. بسیاری از سهامداران برای فروش یا خرید مردد بودند. در واقع آن‌هایی که دنبال خرید سهام هستند، منتظر اصلاح‌های احتمالی بعدی هستند. آن‌هایی هم که به دنبال فروش سهام هستند با توجه به احتمال افزایش قیمت در روزهای آینده، منتظر مانده‌‌اند تا در قیمت‌های بالاتری فروش خود را انجام دهند.

اما نکته مهم دیگر، سرگرم شدن اغلب سهامداران با سهام عدالت است. آن‌هایی که سهام عدالت دارند امروز به دنبال پیداکردن راهکار فروش سهام خود بودند. گروه دیگر هم که این نوع سهام را ندارند، منتشر واکنش بازار به فروش سهام عدالت بودند. با این حال برای مشخص شدن تاثیر واقعی فروش سهام عدالت بر بازار، باید منتظر ماند تا اولین فروش‌ها انجام شود.

 

حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی از دو گروه

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از دو گروه بورسی، خبر مهمی بود که امروز اعلام شد. از مدتی پیش احتمال حذف ارز دولتی از داروهای OTC (بدون نسخه) و داروهایی که نمونه داخلی دارند، مطرح شده بود و امروز در اطلاعیه شفاف‌سازی برخی شرکت‌های دارویی اعلام شد. همچنین بر اساس اطلاعیه وزارت صمت، اولویت ارزی مواد اولیه لاستیک از گروه یک به گروه دو منتقل و بر همین اساس ارز تخصیصی به این گروه کالایی نیمایی منتقل شد.

همین خبر باعث شد نماد «پیزد» با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت، متوقف شود. با توجه به اینکه افزایش قیمت محصولات نهایی گروه لاستیک و دارو و در نتیجه احتمال افزایش فروش و سودآوری این شرکت‌ها، در بیشتر نمادهای این دو گروه تقاضا افزایش یافت و به صف خرید نشستند.

  

تداوم صف خرید آریاساسول با کمترین عرضه

در بین نمادهای پربیننده، «آریا» در اولین روز معاملاتی خود پس از عرضه اولیه، با صف خرید ۲۰۰ میلیونی همراه شد و در حالی که تنها ۶۳ هزار سهم از آن معامله شد، قیمت پایانی آن ۰٫۲۱ درصد افزایش یافت. «شستا» نیز بعد از اصلاح قیمت قابل توجه، برای دومین روز در سقف قیمت معامله شد. در گروه بانکی نیز ۴ سهم در محدوده منفی معامله می‌شدند اما بقیه نمادها با صف خرید به کار خود پایان دادند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 196 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 21 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.