مکس بورس تحلیل بورس امروز | ورق برگشت - مکس بورس

بالاخره بازار امروز پس از چهار روز متوالی کاری افت شاخص حالا دوباره در مسیر صعودی قرار گرفت. اما چرا بازار هیجانی میشود.

در آستانه شاخص یک میلیون واحدی

دنیای بورس | ورق بازار برگشت، صف فروش‌های چند روز اخیر جای خود را به صف خرید داد. صف فروش چند صد میلیونی فولاد نیز همان ابتدای بازار برچیده شد. هر چه فروشندگان تلاش کردند سهام فولاد مبارکه را دوباره به صف فروش بکشانند، موفق نشدند. سایه اصلاح شاخص از سر بازار برداشته شد و حالا دیگر سهامداران کمتر به خاطر ترس از اصلاح، در صف فروش می نشینند.

اما همچنان رفتار هیجانی در بازار موج می‌زند. وقتی یک روز سهام یک شرکت در منفی پنج قفل باشد و روز بعد در مثبت پنج با تقاضای میلیونی همراه باشد، نشان می‌دهد، خرید و فروش‌ها مبتی بر تحلیل نبوده و ترس، عمده دلیل سهامداران برای خرید و فروش است. در واقع یک زمان سهامداران از ترس اینکه از رشد بازار عقب بمانند، سهام هر شرکتی را می‌خریدند اما این روزها با کوچکترین نشانه‌های کاهش قیمت، سهام خود را به هر قیمتی که شده می‌فروشند. به عبارتی سهامداران نمی‌دانند به چه دلیل سهام یک شرکت را می‌خرند و در نتیجه برای معاملات خود هیچ منطقی ندارند.

 

ادامه صف‌های سنگین برای خودرویی‌ها

در معاملات امروز فولاد مبارکه بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و بیش از ۸۷۵ میلیارد تومان از سهام آن دادوستد شد. البته امروز بلوک ۵۰۰ میلیون سهمی «فولاد» در قیمت ۱۰۷۰ تومان معامله شد. همچنین ۵۰ میلیون سهام نفت پارس نیز به صورت بلوکی معامله شد. در حالی که ارزش معامله این دو بلوک به ۹۵۲ میلیارد تومان رسید اما مجموع معاملات خرد سهام نیز بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان بود که افزایش قابل توجهی نسبت به روز گذشته دارد. سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی که روزهای گذشته صف فروش سنگین داشت، در معاملات امروز صف خرید ۴۰۰ میلیون سهمی داشت.

خساپا هم با صف ۳ میلیاردی کار خود را آغاز کرد و فقط ۲۱ میلیون سهم از آن عرضه شد. خودرو نیز صف ۳٫۷ میلیارد سهمی داشت و فقط ۱۰۲ سهم از ان معامله شد. با پیغام ناظر بازار معاملات «صبا» و «شگویا» از فردا در زمان عادی بازار از سر گرفته می‌شود. اما با توجه به صف سنگین خودرویی‌ها بعید است زمان معاملات این دو شرکت در روزهای آتی، به حالت عادی بازگردد.

با توجه به زمان بندی معاملات روی نمادهای«شستا»، «خساپا» و«خودرو» که به ترتیب از ساعت ۱۲:۳۵ تا ساعت ۱۵ ادامه داشت، مشخص است که حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی همچنان شانس خود را در خرید یکی از سه سهم امتحان می‌کنند! با پایان یافتن معاملات امروز، شاخص کل بیش از ۲۶ هزار واحد رشد داشت تا دوباره در یک قدمی کانال یک میلیون واحدی قرار گیرد.‌

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 283 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 25 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.