مکس بورس تحولات هفتگی بازار متانول - مکس بورس

در پی رونق معاملات متانول در بازار نقدی و آتی چین و همچنین احتمال کاهش عرضه، این محصول در بازارهای وارداتی آسیا نیز سیری رو به رشد را در هفته اخیر تجربه کرد.

پلاتس: قیمت متانول در معاملات آتی این هفته بازار ژنگژو با افزایشی ۶۵ یوانی مواجه شد و در بازا نقدی نیز افزایشی ۵۰ یوانی را تجربه کرد. در پی این امر قیمت‌های وارداتی چین نیز سیری رو به رشد را تجربه کرد.

در جنوب شرق آسیا با اعلام خبر برنامه ۲۸ روزه تعمیر و نگهداری سایت ۶۶۰ هزار تنی شرکت پتروناس در ماه اکتبر و خروج ۴۵ روزه سایت ۸۵۰ هزار تنی Brunei Methanol در ماه سپتامبر، چشم انداز عرضه متانول را کمی تیره کرد و به رشد قیمت این محصول دامن زد.

تعطیل بودن سایت شماره تولید متانول پتروشیمی زاگرس ایران نیز به کاهش عرضه به جنوب آسیا و رشد قیمت‌ها در بازار هند منجر شد.

بر این اساس قیمت هر تن متانول تحت قرارداد سی‌اف‌آر چین با رشدی ۱۰ دلاری در این هفته در سطح ۲۹۳ دلار معامله شد. این محصول در قرارداد سی اف آر جنوب شرق آسیا با افزایشی به میزان ۸ دلار، قیمت ۲۹۲ دلار را تجربه کرد. در قرارداداهای سی‌اف‌آر کره جنوبی قیمت ۱۰ دلار بالا رفت و این محصول در سطح ۳۰۲ دلار معامله شد. در بازار هند نیز متانول با افزایشی ۸ دلاری به ۲۵۸ دلار رسید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 107 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.