مکس بورس تزلزل دلار،صعود طلا - مکس بورس

کره شمالی صبح جمعه آزمایش موشکی جدیدی را ترتیب داد و موشک مذکور پس از عبور از آسمان جزیره هوکایدو ژاپن، در آبهای اقیانوس ارام منهدم شد. درپی این رویداد دلار افت ملموسی را پشت سر گذاشت و دارایی های امنی مانند ین ژاپن و طلا با اقبال سرمایه گذاران مواجه شدند.

صبح امروز مقامات ژاپن و کره شمالی از آزمایش جدید موشکی کره شمالی خبر دادند. این موشک از شمال شرق جزیره هوکایدا ژاپن عبور کرده است. ارتش آمریکا نیز با تایید آزمایش موشک جدید، این موشک را از نوع بالستیک میان برد معرفی کرد.

درپی این امر در ساعت ابتدایی امروز دلار به شدت در برابر ین تضعیف شد و به تبع این امر شاخص دلار بخش عمده ای از رشد روز گذشته خود را از دست داد. در ساعات اخیر البته کمی از این فشار کاسته شده است. 

در اویل روز شاخص دلار در برهه ای به سطوح کمتر از ۹۲ واحد سقوط کرد اما این نماگر هم اکنون در سطح ۹۲/۱ واحد قرار گرفته است..

همچنین طلا به عنوان دارایی امن بار دیگر مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفت و قیمت این محصول مسیر صعودی را تجربه کرد. تا این لحظه از معاملات روز جمعه هر اونس طلا در قرارداد ماه دسامبر بازار کامکس با رشدی ۵ دلاری از ۱۳۳۴ دلار در هر اونس فراتر رفته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 131 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.