مکس بورس تصمیمات جدید برای کرونا | دولت: فاصله گذاری باید رعایت شود - مکس بورس

اگر چه تعداد مبتلایان در ایران روبه افزایش نهاده است اما وزارت بهداشت تاکید دارد اوضاع تحت کنترل است. حالا اما هیات دولت تاکید دارد فاصله گذاری اجتماعی حتما رعایت شود.

تشریح آخرین آمار کرونا در کشور از زبان سخنگوی وزارت بهداشت

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از وبدا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی ۱۹۵۸ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد و افزود: ۲۷۳۵ نفر از بیماران در وضعیت حاد تحت مراقبت هستند.

کیانوش جهانپور با اعلام این خبر افزود: از دیروز تا امروز ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۹۵۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی با بیان این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۱۲۷۲۵ نفر رسید، افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. سخنگوی وزارت بهداشت  همچنین گفت: مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۷۸۳ نفر رسید.

دکتر جهانپور با بیان این که خوشبختانه تا کنون ۸۹۴۲۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند، افزود:  ۲۷۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. وی در پایان افزود: تا کنون ۶۲۹ هزار و ۵۳۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد تاکنون ۴,۳۷۴,۹۱۴ نفر در سراسر جهان به بیماری مهلک کرونا مبتلا شده اند. همچنین تعداد ۲۹۴,۴۱۴ نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کووید نوزده از دست داده و یک میلیون و ۶۲۲هزار و ۶۹ نفر نیز از بند این بیماری نجات یافته اند.

 

نماینده امور اجرایی بیماری کرونا در خوزستان منصوب شد

دکتر سعید نمکی ، وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، در حکمی، دکتر علیرضا افشار را به عنوان نماینده خود در امور اجرایی بیماری کرونا در استان خوزستان، منصوب کرد.متن این حکم به شرح زیر است؛ جناب آقای دکتر علیرضا افشار بدینوسیله به عنوان نماینده اینجانب جهت نظارت بر امور اجرایی بیماری کرونا در استان خوزستان منصوب می شوید تا با هماهنگی معاونت های محترم ذیربط در ستاد وزارتخانه و روسای محترم دانشگاه و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان خوزستان موارد را نظارت و روزانه به اینجانب گزارش کنید .

 

بررسی گزینه‌های مختلف در باره روز قدس و نماز عید فطر

وزیر کشور از تصمیم گیری ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در باره نحوه بازگشایی اماکن مقدس و حرم‌های مطهر در روز‌های آینده خبر داد.

عبدالرضا رحمانی در حاشیه هجدهمین نشست کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: در جلسه امروز در باره موضوعاتی نظیر برگزاری مراسم روز جهانی قدس، نماز عید فطر، بازگشایی حرم‌های مطهر و کنکور سراسری بحث شد.

وی افزود: از آنجا که وظیفه کمیته اجتماعی و انتظامی تصمیم سازی است نه تصمیم گیری، مقرر شد جمع بندی این نشست به صورت پیشنهاد برای اتخاذ تصمیمات نهایی به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا (که ریاست آن را رییس جمهوری بر عهده دارد)، ارایه شود.

وزیر کشور گفت: به همین علت، تصمیم گیری نهایی در خصوص چگونگی برگزاری مراسم روز جهانی قدس، نماز عید فطر و بازگشایی حرم‌های مطهر در ستاد ملی کرونا انجام می‌شود.

رحمانی فضلی یکی از محور‌های مهم نشست امروز کمیته اجتماعی و انتظامی را نحوه برگزاری مراسم نماز عید فطر در سطح کشور بیان کرد و گفت که در این زمینه، سه پیشنهاد مختلف در جلسه وجود داشت.

وی افزود: یک پیشنهاد این بود که نماز عید فطر فقط در شهر‌هایی که دارای وضعیت سفید و کم خطر از نظر شیوع بیماری کرونا هستند، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز برگزار شود.

وزیر کشور گفت: پیشنهاد دیگر، برگزاری نماز عید فطر با رعایت همان شرایط بهداشتی و حضور در فضای کاملا باز در شهر‌های دارای وضعیت سفید و زرد بود که بیش از ۴۰۰ شهر را در کشور شامل می‌شود.

وی افزود: پیشنهاد سومی هم مطرح شد که نماز عید سعید فطر در کل کشور با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی، فقط در فضای باز همه مساجد در کشور برگزار شود.

رحمانی فضلی گفت: همه این موارد، در ستاد ملی کرونا مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و در آنجا، تصمیم قطعی گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در نشست امروز دیدگاه‌های متفاوتی درباره موضوعات یادشده مطرح شد، اما باید در باره هر کدام، جامع نظریات را در نظر بگیریم، افزود: مردم ایران مشتاق حضور در حرم‌های مطهر و منتظر بازگشایی آن هستند و این امری کاملا روشن است، اما در این زمینه، بایستی همه جوانب را ملاحظه کرد.

وزیر کشور گفت: باید در مورد بازگشایی آستان‌های مذهبی به ویژه حرم امام رضا (ع) همه جوانب مساله را در نظر بگیریم، زیرا در این زمینه، مساله ازدیاد مسافرت‌ها و فعالیت رستوران ها، هتل‌ها و بازار را داریم و به همین دلیل، باید موضوع را به صورت همه جانبه در نظر بگیریم تا تصمیمی درست و منطقی بگیریم.

 

برگزاری هجدهمین نشست کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا

هجدهمین نشست کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا که با حضور اعضا و نمایندگان دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد، به بررسی چهار موضوع نحوه برگزاری مراسم روز جهانی قدس، نماز عید سعید فطر، چگونگی بازشدن اماکن متبرکه و مقدس و برگزاری کنکور سراسری اختصاص داشت.

در این نشست علاوه بر اعضای ثابت کمیته که از دستگاه‌های مختلف اجرایی و نهاد‌های امنیتی و انتظامی هستند، «علی رضا رشیدیان» رییس سازمان حج و زیارت و نمایندگان تولیت‌های آستان قدس رضوی (مشهد)، آستان حضرت معصومه (س) قم، شاهچراغ شیراز و حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شهر ری به عنوان مهمان حضور داشتند که دیدگاه‌های خود را در باره چگونگی بازگشایی اماکن مقدس بیان کردند.

«ابراهیم خدایی» رییس سازمان سنجش آموزش کشور هم در باره نحوه برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در تاریخ‌های اعلام شده توضیحاتی ارایه کرد.

«دکتر علی رضا رئیسی» معاون بهداشت و «دکتر ایرج حریرچی» معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست، دیدگاه‌های وزارتخانه متولی امر درمان بیماری کرونا را در باره مسایل مطروحه به اطلاع وزیرکشور و اعضای کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا رساندند.

مقرر شد نتایج این جلسه پس از بررسی و تصویب نهایی در نشست ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در چند روز آینده به اطلاع مردم برسد.

اعضای نشست با این حال متفق القول بودند که هر نوع تصمیمی در زمینه بازگشایی اماکن مختلف در کشور باید با رعایت جوانب و ملاحظات مبتنی بر رعایت سه اصل تامین سلامت، امنیت و مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه گرفته شود.

 

فاصله گذاری اجتماعی قطعاً باید رعایت شود

سخنگوی دولت: مراعات فاصله گذاری اجتماعی قطعاً مورد نیاز است و اگر به همین سیاق جلو برویم با یک همه گیری جدید مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آقای ربیعی امروز در پایان جلسه هیات دولت با اشاره به وضع استان خوزستان از نظر شیوع کرونا اظهار داشت: امیدواریم مردم خوزستان نیز با تجربه تلخ اخیر مراعات بیشتری داشته باشند.

 وی افزود: امروز گزارشی که از علت شیوع گسترده کرونا در این استان ارائه شد، نشان داد که به دلیل رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی، حضور مردم در مراسم‌های عزاداری و عروسی و تجمعات دیگر سبب افزایش مبتلایان شده است.

سخنگوی دولت همچنین به در پیش بودن عید فطر اشاره کرد و افزود: ما به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری در عید فطر هم نیازمندیم و باید همین روند را ادامه دهیم.

 

درخواست سخنگوی دولت از مردم خوزستان

سخنگوی دولت علت اصلی شیوع کرونا در خوزستان را تعطیل نکردن تجمعات ذکر کرد و گفت: ‌امیدواریم مردم خوزستان با تجربه تلخی که داشتند مراعات بیشتری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی ربیعی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه دولت افزود: اگر با همین روند پیش برویم مواجهه با اپیدمی جدید مواجه بعیدتری خواهد بود.

سخنگوی دولت با اشاره به شیوع کرونا در خوزستان اظهارداشت: امیدوارم مردم خوزستان با تجربه تلخی که داشتند مراعات بیشتری کنند. عید فطر را پیش رو داریم بنابراین در عید هم این مراعات باید صورت بگیرد.

وی یادآور شد: در گزارشی هم که امروز ارائه شد علت اصلی شیوع کرونا در خوزستان، تجمع مردم در مراسم عزاداری، عروسی و تعطیل نکردن تجمعات بود.

استان خوزستان طی یک هفته گذشته با بیشترین آمار بیماران کرونایی در کشور مواجه بوده به طوری که مسئولان وزارت بهداشت نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کردند.

 

به زودی بازی‌های لیگ آغاز می‌شود

معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد احتمالا به زودی تمرینات تیم‌های لیگ برتری و لیگ یکی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ ایرج حریرچی در گفت‌وگوی تلفنی با اخبار شامگاهی شبکه یک سیما، درباره از سرگیری برخی ورزش‌های انفرادی در بعضی استان‌ها به دستور وزیر بهداشت و نامه وی به وزارت ورزش و جوانان، تصریح کرد: امروز این نامه به وزارت ورزش ارسال شد.

ما در مورد ۲۹ ورزش انفرادی مثل انواع رشته‌های دو و میدانی، تیراندازی، وزنه برداری و حتی رشته‌هایی مثل تنیس روی میز و تنیس خاکی، تصمیم‌گیری کردیم و در توافقی که با وزارت ورزش و جوانان حاصل شد با توجه به دریافت مصوبه از ستاد ملی مبارزه با کرونا، این ۲۹ رشته ورزشی در تمام شهر‌های کشور قابل بازگشایی هستند.

معاون وزارت بهداشت در خصوص برگزاری تمرین تیم‌ها و شروع دوباره رقابت‌های فوتبال عنوان کرد: فقط بازی‌های لیگ برتر و لیگ یک فوتبال باقی مانده و در سایر رشته‌های ورزشی و لیگ‌ها، تعیین تکلیف شده است؛ با تصمیم‌گیری اولیه که انجام شده و ان‌شاءالله در روز شنبه نهایی می‌شود در حضور علی‌نژاد – معاون وزیر ورزش و رئیس فدراسیون‌های ورزشی و کارشناسان وزارت بهداشت تصمیمات خوبی گرفتیم.

حریرچی در ادامه افزود: امیدواریم اگر در چند روز آینده این تصمیمات نهایی شود، از روز‌های بعد به مدت سه هفته تیم‌ها تمرینات را پیگیری کنند و ۹ هفته‌ی باقی مانده لیگ برتر در ۴۵ روز انجام شود.

معاون وزیر بهداشت در پایان گفت: با تصمیمات اتخاذ شده، نمایندگان آسیایی برای مسابقات لیگ قهرمانان و تیم ملی برای رقابت‌های انتخابی جام جهانی آماده می‌شوند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 293 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 29 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.