مکس بورس ثبات دلار در آستانه اتمام نشست"فد" - مکس بورس

در آستانه اتمام نشست دو روزه بانک مرکزی ایالات متحده، فضای با ثباتی بر معاملات دلار در بازارهای ارز جهانی حاکم شده و سرمایه‌گذاران به انتظار انتشار بیانیه این نهاد نشسته و به تبع این امر معاملات محتاطانه‌ای را در پیش گرفته‌اند.

امشب قرار است با اتمام نشست دو روزه بانک مرکزی ایالات متحده ، بیانیه مربوط به این نشست منتشر شود. با وجود اینکه چشم اندازی از تعییر نرخ بهره در خلال نشست فدرال رزرو وجود ندارد اما احتمال موضع‌گیری در زمینه کاهش حجم ترازنامه این نهاد در بیانیه مذکور دور از ذهن نیست.

در عین حال تحولات شب گذشته در سنای آمریکا نیز بر معاملات امروز دلار تاثیرگذار است. دیشب در سنای آمریکا جمهوری خواهان موفق شدند با رای شکنده بررسی موضوع لغو قانون بهداشت و درمان اوباما موسوم به اوبامکر را در دستور کار قرار دهند. اما به نظر می‌رسد با اختلاف نظر موجود میان جمهوری خواهان که در رای‌گیری برای ورود به این بحث خود را نمایان ساخت، چشم اندازی از لغو این قانون وجود ندارد و بنابراین باز هم ابهامات بیشتری در زمینه محل تامین مالی طرح مورد نظر رئیس جمهور آمریکا برای کاهش مالیات ها ایجاد شده است.

هم اکنون شاخص دلار با رشدی مختصر به سطح ۹۴/۱۳ واحد رسیده است. این نماگر در حال حاضرکمی بالاتر از کف ۱۳ ماهه خود قرار دارد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 134 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.