مکس بورس جدیدترین آمار مبتلایان در ایران | شاید همچنان کرونا را جدی نگرفته‌ایم - مکس بورس

تعداد مبتلایان به کرونا با رشد ۱۲۳۴ نفری به ۴۷۴۷ نفر در ایران رسیده است. ایران جایگاه سومین کشور مبتلا در جهان است.

دنیای بورس | تعداد مبتلایان به کرونا با رشد ۱۲۳۴ نفری به ۴۷۴۷ نفر در ایران رسیده است. ایران بعد از کره با مجموع تعداد ۶۶۹۳ نفر مبتلا به بیماری کوید۱۹ (covid19) جایگاه سوم را در جهان به خود اختصاص داده است.

???? بعضا همچنان عده‌ای قرنطینه را به صورت کامل درک نکرده و شاهد ادامه مسافرت‌های مختلف به بهانه متفاوت هستیم. عده‌ای نیز استرس شدیدی را به خود تحمیل کرده‌اند که در هر دو حالت ریسک تشدید صدمات این بیماری در کشور وجود دارد. به گفته متخصصان باید در قبال این بیماری نگران بود اما نباید از آن ترسید. البته برخی همچنان قرنطینه شدن را به درستی درک نکرده‌اند و تعطیلات کنونی را فرصت خوبی برای تفریح و مسافرت می‌دانند.

???? این موضوع تا جایی پیش رفته که سرانجام اخبار از مسدود شدن مسیر کرج-چالوس برای مقابله با ویروس کرونا خبر می‌دهد. به نظر می‌رسد تقریبا تمامی شهرهای کشور به تدریج باید نسبت به پذیرش مسافر محدودیت‌های شدیدی را ایجاد کنند، زیرا با نزدیک شدن به نوروز ممکن است ناآگاهی برخی افراد را به مسافرت به دیگر شهرها بکشاند. فعلا راهی بهتر از سکون برای مقابله با این ویروس مشاهده نمی‌شود.

???? از سوی دیگر نیز با رعایت اصولی که تقریبا همه از آن آگاه هستند جایی برای ترس وجود ندارد و می‌توان به کنترل این بیماری امیدوار بود. اما توجه داشته باشید عدم توجه به نکاتی مانند سکون و عدم تحرک در جامعه می‌تواند به شیوع هر چه بیشتر این ویروس منجر شود و در حالی‌که در وضعیت فعلی اقتصاد کشور بسیاری از فعالان اقتصادی تحت فشار قرار دارند ادامه این رویه می‌تواند ضربه به مراتب شدیدتری را به اقتصاد وارد کند. شاید برای آن‌ها که در شرایط کنونی کرونا را درک نکرده و همچنان به عبور و مرور غیرضرور خود و حتی در وضعیت ترسناک به مسافرت ادامه می‌دهند درک اثر شدیدی که می‌تواند این ویروس بر اقتصاد کشور و تامین کالاهای اساسی وارد کند خیلی دشوار باشد.  اگر درک این موضوع دشوار است بهتر است نگاهی به  اقتصاد و بازار جهانی داشته باشیم.

???? البته برخی از فعالان اقتصادی نیز به شدت تحت فشار قرار دارند که هر چه این وضعیت بیشتر طول بکشد قشر آسیب‌پذیر صدمات بیشتری را تحمل می‌کنند. حتی در گفتگو با بازاریان نیز بعضا از نگرانی شدید نسبت به وضعیت کنونی و عقب افتادن قسط‌های بانکی می‌گفتند؛ در حالی‌که بانک مرکزی فرصت برای بدهکاران بانکی را ابلاغ کرده بود اما پیامک‌های هشدار بانک‌ها به فعالان اقتصادی آسیب‌دیده همچنان ادامه دارد. بازاریان بازار شب عید خود را از دست داده‌اند و به ضربات این موضوع به اقتصاد کشور کم‌توجهی می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 273 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 30 نوامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.