مکس بورس جزییات تجدید ارزیابی 2 بانک بورسی + جزییات - مکس بورس

همسو با تعیین تکلیف ۱۴ افزایش سرمایه، حالا سازمان خصوصی سازی از تائید افزایش سرمایه ۱۶ هزار میلیارد تومانی بانک ملت از ناحیه تجدید ارزیابی ها خبر داد.

دنیای بورس | در حالی افزایش سرمایه ۱۰ شرکت حاضر در بازار سهام از سوی سازمان بورس و واوراق بهادار تعیین تکلیف شد که حالا سازمان خصوص سازی خبر از موافقت با افزایش سرمایه بانک ملت از ناحیه تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داد. با این موافقت از سوی سازمان خصوصی سازی باید در انتظار موافقت با تجدید ارزیابی بانک های حاضر در بازار سهام بود. پیش تر شاپور محمدی، رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار از موفقیت آمیز بودن مذاکرات با بانک مرکزی با موافقت با تجدید ارزیابی بانک ها خبر داده بود. حالا با موافقت با تجدید ارزیابی «وبملت» باید منتظر اتفاقات جدید در دیگر نمادهای بانکی حاضر در بازار سهام بود، چرا که اکثر بانک ها درخواست افزایش سرمایه از این ناحیه را به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کرده اند و این سازمان موافقت آن را موکول به موافقت بانک مرکزی کرده است که به نظر مذاکرات به نتیجه رسیده و قرار است با توجه بیشتری تجدید ارزیابی در دستور کار قرار  گیرد.

در این میان کاظم چاوشی، مدیر امور مالی بانک ملت با اعلام خبر موافقت سازمان خصوصی سازی با افزایش سرمایه بانک ملت از محل تجدید ارزیابی املاک به اقتصاد بیدار گفت: در پی موافقت اصولی هیئت مدیره بانک با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی املاک، بانک با مشاوران رسمی دادگستری قرارداری منعقد کرده و طی آن املاک بانک و سرقفلی آن ارزش گذاری شد.
تائید افزایش سرمایه ۱۶ هزار میلیارد تومانی

وی افزود: در این بین مبلغ ۱۷ هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان شناسایی مازاد تجدید ارزیابی این گروه بود که مبلغ ۱۶ هزار میلیارد تومان مورد تائید سازمان حسابرسی قرار گرفت.
هفته آینده مجوز از سوی سامان بورس هم تایید میشود

مدیر امور مالی بانک ملت اعلام کرد: با توجه به اینکه بانک ملت جز اصل ۴۴ قرار میگیرد برای افزایش سرمایه به مجوز سازمان خصوصی سازی نیاز است، امروز این مهم انجام شد و امیدواریم ظرف هفته آینده مجوز از سوی سازمان بورس هم تایید و پس آن مجمع فوق العاده را برگزار و این مهم اجرایی میشود.
سرمایه بانک به ۲۱ هزار میلیارد تومان میرسد

چاوشی ادامه داد: با این حساب سرمایه بانک از ۵۰۰۰ میلیارد تومان به ۲۱ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده که این افزایش سرمایه منجر به گشایش های بسیار خوبی بر عملیات بانک میشود، برای مثال تسهیلات و تعهدات کلان بانک‌ها که تابعی از سرمایه پایه بانک هاست با ثبت این افزایش سرمایه حداقل ۳۲۰ درصد به امکان وام دهی بانک اضافه میشود که این خبر بسیار خوبی برای یک نهاد مالی است.
وی ادامه داد: این مهم فرصت مناسبی برای بانک است که به صنایع بزرگ کشور تسهیلات بیشتری دهد که هم به رونق تولید کشور و هم بر EPS تاثیر مثبتی میگذارد

در همین حال تازه ترین رویداد، با موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار شرح وضع ۸ افزایش سرمایه بورسی مشخص شد.

  1. مجوز افزایش سرمایه ۴۶۲ درصدی «خمحرکه» از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صادر شد
  2. مجوز افزایش سرمایه ۸۵ درصدی «کرمان» از محل سود انباشته صادر شد
  3. مجوز افزایش سرمایه ۶۵ درصدی «وملل» از محل آورده نقدی سهامداران صادر شد موضوع افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالي و بهبود نسبت کفايت سرمايه است .
  4. مجوز افزایش سرمایه ۳۳ درصدی «وصنعت» از محل سود انباشته صادر شد
  5. مجوز افزایش سرمایه ۴۹درصدی «ساروج» از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران صادر شد موضوع اصلاح ساختار مالی
  6. مجوز افزایش سرمایه ۷۰ درصدی «وآرین» ۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته صادر شد
  7. «کرازی» از افزایش سرمایه ۵۰۰ درصدی خبر داد. گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ ۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۷,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل آورده نقدی سهامداران به منظور اجراي طرح توسعه ۲۴۰ تني-خط ۳ توليد که در تاریخ ۱۳۹۹/۰۲/۳۰ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد.
  8. «ختوقا» با عنایت به مجوز افزایش سرمایه به شماره مجوز DPM-IOP-99A-002 مورخ ۱۳۹۹/۰۲/۰۲ بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۹۹/۰۲/۱۵ افزایش سرمایۀ شرکت از مبلغ ۱,۱۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۶,۲۰۱,۳۱۲ میلیون ریال ( از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها مبلغ ۵۱۰۱۳۱۲ میلیون ریال و ) در تاریخ ۱۳۹۹/۰۲/۳۰ در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسید.
  9. «غگلپا» با عنایت به مجوز افزایش سرمایه به شماره مجوز DPM-IOP-98A-138 مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۶ بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۹۹/۰۲/۰۶ افزایش سرمایۀ شرکت از مبلغ ۱۲۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۱۶۹,۰۰۰ میلیون ریال ( از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها مبلغ ۴۹۰۰۰ میلیون ریال و ) در تاریخ ۱۳۹۹/۰۲/۳۰ در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.
  10. افزایش سرمایه ۵۵ درصدی «تاصیکو» از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ,سود انباشته مورد تایید حسابرس قرار گرفته است.
  11. «سخوز» ثبت کرد. با عنایت به مجوز افزایش سرمایه به شماره مجوز DPM-IOP-98A-022 مورخ ۱۳۹۸/۰۳/۲۱  بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۹۸/۰۴/۱۶  افزایش سرمایۀ شرکت از مبلغ ۶۵۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۱,۴۰۰,۰۰۰ میلیون ریال ( از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۷۵۰۰۰۰ میلیون ریال ، ) در تاریخ ۱۳۹۹/۰۲/۳۱ در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.
  12.  «تاپکیش» پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش. درصد افزایش سرمایه: ۲۰۰ درصد و محل تامین:مطالبات حال شده، آورده نقدی سهامداران و سود انباشته است.

  13. «وکار» و افزایش سرمایه ترکیبی تجدید و آورده و اندوخته. گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ ۸,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۴۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ،سایر اندوخته ها ،مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور دستيابي به نسبت مجاز داراييهاي ثابت و افزايش ظرفيت براي توسعه فعاليت هاي سودآور بانک و الزامات بانک مرکزي که در تاریخ ۱۳۹۹/۰۲/۲۲ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد.
     

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 309 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 24 سپتامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.