مکس بورس جهش قیمت فولاد در معاملات آتی شانگهای - مکس بورس

با وجود تزلزل قیمت فولاد در ساعت ابتدایی معاملات امروز بازار آتی شانگهای به تبع انتشار آمار مربوط به قیمت مسکن چین، این محصول‌ها بار دیگر به لطف تحولات سمت عرضه و افزایش فعالیت‌های سفته بازان به مدار صعود بازگشتند و رشد قیمت ملموسی را تجربه کردند.

صبح امروز اداره آمار ملی چین در گزارشی از رشد ۹٫۷ درصدی قیمت خانه‌های نوساز این کشور در ماه جولای خبر داد. انتشار این خبر موجب تزلزل قیمت محصول‌های فولادی در پی واکنش به آرام شدن بازار مسکن چین شد.

این روند اما چندان دوام نیاورد و با اعلام خبری در زمینه کاهش ظرفیت تولید فولاد در بزرگترین استان تولیدکننده این محصول در چین بار دیگر قیمت‌ها به مدار صعود بازگشتند. مقام‌های استان هبی اعلام کردند که اهداف در نظر گرفته شده برای کاهش ظرفیت تولید فولاد این استان در  سال ۲۰۱۷ پیش از پایان سال جاری میلادی محقق خواهد شد.

این امر در کنار رشد قیمت زغال سنگ به تبع توقف تولید معادن روباز استان شانگسی چنین و همچنین تداوم رشد قیمت آهن قراضه به لطف افزایش تقاضا برای این محصول از سوی ترکیه باز هم  منجر به صعود قیمت فولاد در معاملات نقدی  و آتی چین شد. به گزارش «متال بولتن» بیلت فولادی در بازار نقدی تانگشان امروز نیز روندی رو به رشد را تجربه کرده است.

بدین ترتیب در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم در پرحجم‌ترین قرارداد با رشدی ۱۳ دلاری به ۶۰۱ دلار به ازای هر تن رسید و میلگرد نیز ۱۵ دلار  گران شد و در سطح ۵۸۳ دلار به ازای هر تن قرار گرفت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 144 views بار دسته بندی : بورس تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.